Är det någon som har erfarenhet av Protons Grejer? har fått tag på en Proton AS 2621 Surroundförförstärkare. jag vet inget om den och hittar inte deras hemsida. det enda jag vet är att den är helt digital och den ska ha kostat ca 8000:- som ny.
Jag hade en AS 2620 (0:a på slutet). Den hade RF ingång för AC-3 på Laserdisc vilken inte 2621:an hade. Dock hade den ett mjukvaru fel som gjorde att om man valde Dolby ProLogic från en digital insignal (t ex från en Laserdisc eller CD ) så fungerade inte centerkanalen (det gick första gången när den var ny men när man kört en Dolby Digital signal från en DVD så funkade det ej mera - testat på två maskiner). Det gick dock bra att köra Dolby Prologic på en analog signal (t ex från en video eller TV)!
Efter mycket klagande och till slut konfirmerande av leverantör så fick jag en AS-2631 som har både DD och DTS och som fungerar som den skall. Tror jag betalade ca 6500:- som ny.
Använder den ännu. Fanns en test i svenska Hemmabio (vet ej om det var 2621 eller 2631) med bra betyg.
Jag hade ett 2621 som krånglade... skickades på garantiservice och tillbaka fick jag ett 2631 som klarade DTS och hade fler steg i volymkontrollen. Brusade mindre också upplevde jag det som. Var något med högtalarinställningen som också skilde. Nåväl det är numera sålt. KAn väl påpeka att den förbättrade 2631:an kostade 6000:- Jag skulle max lägga 2000 på en fin fungerande 2621:a
jag gav 1000:- för mitt. jag är helt nöjd med det förrutom att det brusar lite på lägre volym men det är inget som jag stör mig på så jättemycket. men vet inte om där är ett fel ¨på den. det distar på riktigt låga volymer. ska den göra så eller är det något fel på den?