HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Behöver tips på billiga hörlurar...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2004/09/06 :  15:47:50  Show Profile Send Mindless a Private Message
Meier Audio är en 100% tillförlitlig försäljare av hörlurs saker, och har mycket bra priser. Och Lurman som sa något om hörlursförstärkare, lägg inte någon större vikt vid en dedikerad hörlursförstärkare om du inte har någon brinnande passion för hörlurar eller känner att du verkligen måste ha bättre ljud (då är kanske en bättre källa en idé istället). Kan försäkra dig om att HD600 låter nog bra ur en MP3 eller CD-spelare.

Och som jag sa tidigare, köp antingen HD580 eller HD600, från Meier Audio. En kompis köpte nyligen en kabel därifrån och den vart leverad riktigt snabbt och inga komplikationer.
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2004/09/11 :  16:09:52  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Har inte haft internet under veckan men nu är jag tillbaka.
De där tyska siterna var intressanta. Ett par HD600 för den pengen verkar riktigt nice.
Får ta en riktig funderare om jag har råd med ett par sådana. Annars är det nog Philips HP1000 som gäller.
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/09/11 :  16:53:17  Show Profile Send luften a Private Message
Köpte mej ett par Philips HP890 i somras, av den enda anledningen att försäljaren lovade dem så förskräckligt billigt. (48€ när det stod 85€ på prislappen) Detta var ju ett lyckat köp tyckte jag, men ack så mycket bas dom förstärkte. Satte dom att spela i x antal timmar kopplade till min dator, och försökte sedan lyssna på dem igen, bland annat via egenhändigt byggd headphoneamp (OPA627 baserad, samt OPA627 + BUF634). Detta lät lite bättre, men sen kom en polare över med sina nyinhandlade Sennheiser HD555 och dom lät mycket bättre än HP890. Det slutade således med att HP890 legat oanvända i en månad, å förra veckan sålde jag dem... Nästa gång blir det nog Sennheiser iallfall, som jag menat från första början.

EDIT: Fel på minnet HD555 var det ju.

//air

Edited by - luften on 2004/09/11 16:57:41
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2004/09/11 :  19:02:55  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Är riktigt sugen på HD600 från Tyskland. Hur pass svåra att driva är dom egentligen? Förstärkaren jag skall driva dem med är en Luxman L-230 som är ca 20år gammal. Jag har försökt att leta efter info om den men inte hittat mycket. Hittade dock ett schema på L-210 som tillverkades samtidigt. Hörlursutgången är kopplad direkt på slutstegsutgången via ett 470ohms motstånd. Då borde den ju inte ha nått problem med att driva en hörlur, eller?
http://www.hilberink.nl/amps/luxman/l210schema.jpg
Rengjorde förstärkarens omkopplare och pottar idag och tycker den låter hyfsat. Har visserligen bara testat med brorsans Philips Hp800 och nån riktigt gammal Sony-lur. Har alltså inte kunnat testa med någon "bra" lur.
Go to Top of Page

Joakim F
Member

196 Posts

Posted - 2004/09/11 :  19:32:08  Show Profile Send Joakim F a Private Message
Jag har både den populära Philips HD890 och Sennheiser HD600. Philips:en är basig, ingen snack om saken. Är man känslig för överdriven bas så bör man se upp. HD890 är ett par prisvärda lurar, men i jämförelse med HD600 är de i mitt tycke alldeles för basiga och diskanten är på tok för tillbakalutad. HD600 låter riktigt bra. Du behöver inte en fet hörlurförstärkare för att få välljud ur dem, nej faktum är att hörlurutgången på min H/K 670 duger alldeles utmärkt, till oc hmed hörlurutgången på min gamla CD-spelare från 91. Nu använder jag dock en X-can v2 med uppgraderade rör, men det är ingen natt/dag-skillnad (enligt mig) även om det låter bättre, hörlurförstärkare är alltså inget måste.

Har du pengarna så tycker jag helt klart att du ska satsa på ett par HD600. Var inte rädd för begagnat, jag tror att det är mycket svårt att få tag på ett exemplar som är misskötta, de får ändå ses som ett par "high-end"-lurar, så några vårdslösa och bastokiga tonåringar köper dem knappast. (Jag själv köpte både lurarna och hörlurförstärkaren begagnat.)

/Joakim
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/09/11 :  20:01:35  Show Profile Send luften a Private Message
Om priset är det avgörande, så kanske det kan vara lönt att kolla in Sennheiser hd580. Dom är ibland ganska mycket billigare än hd600, och borde vara rätt likadana i ljudet (inte riktigt lika bra, men ditåt). För tillfället så är dom oxo rätt billiga, kollade att dom fanns på pricerunner för 1230kr (nån tyska firma). När vi ändå är inne på tyskland, så finns ju ex www.guenstiger.de (tysk prisjämförelse), där hd600 för tillfället ligger på 179e, och hd580 på 128,5e.

//air
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2004/09/11 :  20:02:59  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Mina tankar går mer och mer åt ett par tyska HD600. Det verkar ju som man får ett par nya från tyskland för samma pris som ett par beggade i sverige. Nytt är ju alltid nytt.
Jag lär dock vänta några dar med beställningen så jag får testat Luxmanen med mina halvtaskiga Denon-lurar(låter inte likadant i bägge öronen). När jag testade Philps HP800 så lät de lite för fläskigt i basen och riktigt vasst i diskanten. De urgamla sony-lurarna lät mjukare i diskanten men hade en helt obefintlig bas, loudness var nödvänligt.
Jag försöker fantisera hur HD600 kan låta. Det är inte så lätt.
Go to Top of Page

T.A. Edison
Member

559 Posts

Posted - 2004/09/11 :  20:55:46  Show Profile Send T.A. Edison a Private Message
På pricerunner hittade jag (de tre hörlurar jag anser mycket bra):

AKG KG271: 1698:-
BD DT-880: 2950:-
HD600: 2086:-

Allt exkl. frakt.
Go to Top of Page

Joakim F
Member

196 Posts

Posted - 2004/09/11 :  21:06:38  Show Profile Send Joakim F a Private Message
Jag var tvungen att damma av mina HD890 och jämföra dem mot HD600. Min intryck kvarstår sen sist jag jämförde dem mot varandra, för något halvår sedan.

HD890 Nackdelar:
  • Ett loudness-ljud som inte är vackert att lyssna på.

  • Grumlig ljud över hela registret.

  • Skärande S-ljud.

  • En topp i övre mellanregistret/nedre diskanten som smärtar i örat emellanåt.

  • Byggkvalitén är dålig, jag har fått lämna tillbaka ett par pga plasten som smulats sönder där de ska vara som starkast, i hörlurarnas fäste. På samma ställe har en väns hörlurar (HD840) gått sönder.

  • Något klumpiga, det går inte att headbanga med dem.

  • Lite instängt ljud.


  • Observera nu att nackdelarna är i jämförelse med Sennheiser HD600, de flesta vet att det är ett par riktigt, riktigt fina hörlurar.

    HD890 Fördelar:
  • Väldigt prisvärda.

  • Trots att de är något klumpiga så är de rätt sköna att ha på sig, även längre stunder.

  • Det går att dra på rätt högt med hörlurarna utan att det hörs som att de ska ta skada.


  • HD600 är min referens, så det är svårt att tala om dess för- och nackdelar när det gäller ljudet.

    HD600 Nackdelar:
  • Priset, om man inte importerar eller köper begagnat. (EDIT, de har dock blivit billiga nu, ca 2100 kr enligt föregående talare.)

  • Det går inte att dra på med för basig musik, tex Massive Attack, utan att det ska låta som de kan ta skada.

  • Rätt tungdrivna (i jämförelse med HD890).

  • Kan verka en aning basfattiga för någon som är van med mycket bas.


  • HD600 Fördelar:
  • Tja, det finns inte så mycket att säga, de låter helt enkelt väldigt bra.

  • Byggkvalitén är mycket god.

  • De sitter skönt på huvudet.

  • Väl värd sina pengar (1500-1700kr).


  • Slutsats:
    HD890 låter trots allt bra för pengarna, de är mycket prisvärda. Men har man pengarna så är HD600 i mitt tycke värda att lägga ut pengarna på (1500-1700 kr).

    Edited by - Joakim F on 2004/09/11 21:11:01
    Go to Top of Page

    Tifosi
    Member

    425 Posts

    Posted - 2004/09/11 :  21:55:35  Show Profile Send Tifosi a Private Message
    Kollade på pricerunner och de 2 lägsta priserna på HD600 var tyska. Det billigaste svenska priset var ca 2400:-. Det billigaste verkar dock vara Meier-audio som nämnts ovan. De tar 200 euro för HD600, 225 euro för BD DT880 och 175 euro för AKG K271 Studio (kanske inte samma som nämts ovan).
    Börjar bli riktigt sugen på HD600. Men spelar dom musik som jag vill? Jag vill ha ett liknande ljud som jag vant mig vid. Normalt sett lyssnar jag på JmLab Electra 926, Pathos Classic One och Thule CD150B men nu är jag studerande och dom jag delar boende med är inte så glada i hög musik. I lurarna vill jag alltså ha ett öppet, detaljerat och lättlyssnat ljud med snabb tajt bas. Men de skall även kunna prestera djup och kraftful bas om musiken kräver det. Jag lyssnar på allt ifrån heavy metal till klassikt via Eva Cassidy och Norah Jones. Gärna ganska högt;-)
    De kommer som sagt att drivas av en 20 år gammal Luxman L-230 och min Thule CD150B.
    Meier-audio hade ju bra priser på AKG och Beyerdynamic också. De kanske passar bättre till vad jag lyssnar på och med.

    Edited by - Tifosi on 2004/09/11 21:56:19
    Go to Top of Page

    Joakim F
    Member

    196 Posts

    Posted - 2004/09/11 :  22:48:08  Show Profile Send Joakim F a Private Message
    Eva Cassiy och Norah Jones kommer garanterat låta mycket bra. Hur det är med Heavy metal vet jag inte, det är ingenting jag lyssnar på. Det är inga lurar som skakar om ditt huvud, men när det väl behövs bas så tycker jag att det finns i lagom mängd. Här beror det ju dock på hur förstärkningen fungerar, ju starkare ju bättre bas får man ju givetvis. De är rätt tungdriva, men jag personligen väljer hellre att avstå från den allra tyngsta basen än att lyssna på ett par lurar med överdriven och bumlig bas.

    När du får råd kan du köpa/bygga en hörlurförstärkare. Mitt råd är att handla hörlurförstärkare från Kina, du får så >grymt< mycket för pengarna, man tjänar troligen inte ens på att bygga själv (om man inte gör det enbart för nöjets skull).

    I övrigt så tror jag att HD600 passar dig bra, de har ett mycket detaljerat (utan att alls bli skärande) och luftigt ljud, med snabb, tight och torr bas. Precis som det ska vara.
    Go to Top of Page

    Tifosi
    Member

    425 Posts

    Posted - 2004/09/11 :  22:53:37  Show Profile Send Tifosi a Private Message
    Jag tror nog att Luxmanen klarar av att driva dom utan problem. Enligt schemat jag hittade så är det samma drivsteg till både högtalare som hörlurar. Det sitter bara ett motstånd ivägen till hörlursutgången. Så klart det hade suttit fint med en vettig hörlursförstärkare men nu är man student och då behöver man pengarna till annat. Men får man lite över så...
    Vad gäller bas så väljer jag helt klart kvalitet före kvantitet.
    Go to Top of Page

    Joakim F
    Member

    196 Posts

    Posted - 2004/09/11 :  23:06:09  Show Profile Send Joakim F a Private Message
    Då min vän, är Sennheiser HD600 hörlurarna för dig!
    Go to Top of Page

    Mindless
    Member

    198 Posts

    Posted - 2004/09/11 :  23:17:08  Show Profile Send Mindless a Private Message
    "Då min vän, är Sennheiser HD600 hörlurarna för dig!"

    Instämmer fullkomligt. Du kommer inte att bli missnöjd. Lurarna har ett rätt varmt och gosigt ljud enligt mig, mycket medryckande i musiken. Om än dom kan vara lite basfattiga och kräva mycket ström, men det ordnar sig med en försärkare, vilket du redan tycks ha fixat.

    Köp HD600 från meier-audio! du kommer INTE att bli missnöjd. INTE. Och om du råkar va det, då tror jag säkert att herr Meier är så god att han låter dig skicka tillbaka dom mot pengarna eller ett par nya hörlurar i samma prisklass (Beyeraudio DT880 el. dylikt)
    Go to Top of Page

    T.A. Edison
    Member

    559 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  09:52:29  Show Profile Send T.A. Edison a Private Message
    AKG KG271 Studio ska det vara...
    Go to Top of Page

    Lurman
    Member

    71 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  09:59:29  Show Profile Send Lurman a Private Message
    Nu eftersom jag har soppat till det hela med prat om hörlursförstärkare, så får jag väl ta och rätta till det hela :-)

    Du kommer att kunna driva dina HD600 utan problem med din luxmanförstärkare, och det kommer nog att låta jättebra. Vad jag menade var att du kanske inte kommer att kunna uppleva lurarnas fulla potential och få dem att blomma ut helt (Till det krävs det kanske en didikerad lurförstärkare), men det är en helt annan sak än att säga att du inte kan använda dem, eller att dom kommer att låta dåligt... Dom kommer att låta bra, och med ett par HD600 har du ju även starten på ett väldigt bra hörlurssystem om du sedan vill bygga vidare på det...

    Fråga är väl som sagt om ljudet är helt i din smak, men vad det gäller farbror Meier är han väldigt trevlig att ha och göra med (du kan gott fråga han om smakråd också...), och du har enligt tysk lag 30 dagars returrätt (lite frakt, och administrativa kostnader kan dock tillkomma...) Från meier audios hemsida:

    "By German law there is a 30-day return policy on all products. However, there is an administration fee, and the customer is responsible for return shipping."

    Hoppas det hjälpte och lycka till med lurarna!

    /L
    Go to Top of Page

    mr. Triatic
    Member

    1476 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  15:01:21  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
    vad gäller philips 890 så vill jag nog inte hålla med de tidigare omdömena, jag tycker inte alls att basen är flirtig, snarae ganska lagom tillbakalutad medans diskanten inte är tillbakalutad som någon skrev utan nära på för påträngande.. jag utgår ifrån att ljudet skiljer sig markant på vad för kringutrustning man driver grejerna med, sennheiser låter generellt illa med mina grejer.
    jag kör på en rörhybrid med mosfet-utgång, rak och fin frekvenskarakteristik så det är inte så att basen är undertryckt eller diskanten hissad heller.

    -rekommendation; lyssna på HP890 helst med en rörhörlursstärkare typ X-can innan du bestämmer dig 8-)

    Livet är för kort för mono
    Go to Top of Page

    Mindless
    Member

    198 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  15:20:06  Show Profile Send Mindless a Private Message
    HP890 med amp? lät lite skumt det där. Antingen är dom 32 eller 64ohms lurar och till sånna små resistanser behövs inga dedikerade föstärkare, och dessutom skulle du nog inte få så mycket för pengarna. HD600 å andra sidan som ligger på 300ohm behöver lite mer 'juice', och där kan det vara idé med en dedikerad förstärkare för att bringa fram deras sanna karaktär. Har sagt det förr, säger det nu, HD600 är din lur. Ev. HD580, det är mycket små skillnader i karaktäristiken men HD600 är bättre.
    Go to Top of Page

    Joakim F
    Member

    196 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  15:57:20  Show Profile Send Joakim F a Private Message
    mr. Triatic, Det är just en X-can (v2) jag använde när jag testade HD890 igår. Jag sa i ett tidigare inlägg att diskanten var tillbakalutad, det var fel av mig. I den större jämförelsen jag gjorde så skrev jag att diskanten (och hela registret i övrigt) lät väldigt grumligt, men samtidigt så var det vassa S-ljud, det var mer så jag menade.

    Angående basen så är det bara att inse att vi har olika smak, jag kan ibland sakna en viss bas i HD600 till vissa låtar, men enligt mig så har HD890 ett loudness-ljud som jag ändå inte föredrar till de låtarna.

    Förresten, har du testat HD600 till din X-can, och jämfört med HD890? (EDIT, jag läste fel, du har inte en X-can hörlurförstärkare? Hur som helst, har du nångång jämfört HD600 och HD890 mot varann med samma elektronik, vad kom du i så fall fram till?)

    Jag kan dock hålla med om att det bästa vore om Tifosi hade möjlighet att lyssna på både HD890 och HD600 innan han bestämde sig.


    Mvh, Joakim

    Edited by - Joakim F on 2004/09/12 16:00:03
    Go to Top of Page

    John
    Member

    583 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  16:15:07  Show Profile Send John a Private Message
    quote:
    Och killen före mig sade sig ha haft dom i två år men det tvekar jag mycket starkt på eftersom dom förändrats avsevärt ljudmässigt pga användning sen jag fick dom.


    Om det nu var mina lurar så kan jag försäkra att dom var spelade en hel del (om än inte så mycket som jag hade önskat). Att jag sedan har en tendens att vårda mina tekniska prylar ömt är en annan historia . Men detta visar ju också att inspelningstiden på hd-600 är lång, kanske mycket lång. Vore intressant att höra hur du upplever att de har förändrats?

    mvh
    /en john som låter lurarna bo i sin låda mellan varje lyssning

    Hörlursfrilla!
    Go to Top of Page

    Lurman
    Member

    71 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  16:48:09  Show Profile Send Lurman a Private Message
    Var så länge sedan jag testade det här, men jag blev lite nyfiken nu när ni började "debattera", så jag var bara tvungen att testa HP890 mot HD600. Tyvärr har jag inga HD600, men ett par HD650 får "duga" i sammanhanget. Skillnaden är inte så stor vid ett snabbtest, och det vara bara den allmänna karaktären jag var ute efter. För förstärkningen svarar en Corda Prehead.

    Bas: Tycker definitivt att HP890 har en lite bumlig bas, men så hemskt farligt är det inte. Passar dock väldigt bra vid datorn och framför TV'n när lite loudnesseffekter bara är trevligt. HD650 å andra sidan kanske kan kallas lite slank, men den har i alla fall bra mycket mer klipp och känsla.

    Mellan/Diskant: Här är HD650 lätt tillbakalutad och silkeslen. Mycket behaglig och trevlig att lyssna till. Kanske kan bli lite väl behaglig för hårdrock, men hos mig svängde det iaf tillräckligt. HP890 och andra sidan är inte lika tillbakalutad, och inte riktigt lika len och behaglig att lyssna till. Och kalla den skärande skulle definitivt inte vara rättvist, men lite spretig och stickande kanske (Jag erkänner, jag är dålig på beskrivningar... :-)

    Sammantaget är HP890 inte alls dålig, och för runt 800:- får man nog ungefär vad man betalar för... Luren är behaglig, lättdriven (32 Ohm och inget annat), och leveres med ett trevligt stativ. Att sedan byggkvaliten inte är på topp (lite plastig, men jag tror den tål en och annan smäll), och att ljudet har lite små skavanker får man nog räkna med i det prisläget. Jag har inte lyssnat på HP1000 så mycket, men jag tyckte Philips lyckats fixa till det värst i alla fall. Det är fortfarande ingen HD6XX, men det är inte priset heller.

    Har du "råd" med en HD600 så är det en utmärkt lur. Ett alternativ inom samma prissegment kan kanske DT880 vara. Om runt 2000 känns som för mycket pengar tror jag du kan komma väldigt långt med ett par HP1000. Det allra bästa vore kanske om du kunde lyssna på ett par inspelade lurar innan du bestämmer dig.

    /L
    Go to Top of Page

    Joakim F
    Member

    196 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  17:11:36  Show Profile Send Joakim F a Private Message
    Lurman, låt mig fråga, vad lyssnade du på för musik? Det kan ju ha väldigt stor betydelse när det gäller en jämförelse mellan två lurar.

    Jag skulle tro att HD890 passar lite bättre till rock och musik med lite mer "go" i sig. HD600 är grymma till musik som Eva Cassidy och Norah Jones, tja, och jazz överhuvudtaget.

    Jag håller med om att det ibland kändes roligare att ha HD890 på sig när man såg film (mitt i natten), då uppskattar jag lite extra bas och buller.

    Ett varningens finger (i alla välmening) till de som nu kanske tror att HD890 tål en och annan stöt.. De tål inte en och annan stöt. Jag har fått förstärka mina lurar i fästet för att plasten inte ska spricka upp och frasa sönder som det gjorde med min första exemplar, detta trots att jag tar hand om mina grejer extremt bra. HD840 som min vän har (billigare modell av HD890, dock samma slags uppbyggnad) har ramlat isär totalt, lurarna har lossnat och det är bara 20 varv tejp som håller ihop dem. Totalt värdelös byggkvalité på både HD890 och HD840, en otroligt stor miss av Philips.

    Edit: Jag måste låta som en riktig pessimist. Det må så vara, men jag står fortfarande fast vid att HD890 är väldigt prisvärda (ca 600 kr som de kostar).


    Mvh, Joakim

    Edited by - Joakim F on 2004/09/12 17:13:34
    Go to Top of Page

    Tifosi
    Member

    425 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  19:33:24  Show Profile Send Tifosi a Private Message
    Jag kommer att ta det lungt med detta köp. Jag skall försöka lyssna till diverse lurar om jag får möjlighet. Jag har tittat lite på ekonomin och jag funderar på om jag skall försöka hålla mig runt 1000kr. Då verkar ju HP1000 från Netonnet ett bra val. Hmm undrar vad Dr. Meier tar för ett par HP1000?
    Go to Top of Page

    Mindless
    Member

    198 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  19:35:38  Show Profile Send Mindless a Private Message
    John: Tja.... dom har förändrats på en rad olika sätt sedan jag fick dom. Dom är mycket mer musikaliska tycker jag, låter varmare och mjukare än vad dom gjorde då jag fick dom. Instrument i låtarna känns dessutom en aning mer separerade så att man kan nästan se det framför sig hur instrumenten är upställda vilket låter alldelens underbart. Har inte gjort så mycket analytisk lyssning på ett bra tag men nu då du nämnde det får jag väl lov att lyssna lite analytiskt för att svara på din fråga. Det känns så att säga att dom lugnat ner sig lite, blivit mer tam-katt än en vild tiger. Dom var lite ljusa via min dator först men nu är dom alldelens perfekta ljudmässigt tycker jag. Inte påträngande på något sätt som en del lurar kan vara, att diskanten sticker ut nå hemskt, utan allt är i perfekt harmoni, låter precis lagom av allt så att man får en god lyssningsupplevelse.

    Och nu i slutet av månaden ska jag beställa hem en EAR90 från Harmony Design och ta och köpa mig en begagnad Denon DCD-1450AR eller en NAD C542 (lite ont om dessa till salu, alla tycks gilla den!) och eventuellt lite finare signalkablar men jag tror det blir ett par från Harmony Design bara, snabbare än att köpa på ett separat ställe så att jag får betala massa frakt. Sen har jag väl vid något senare tillfälle kanske tänkt lägga en slant på en kabel till lurarna, men det får vänta.

    mvh
    /en som också sköter sina saker ordentligt

    PS : John, jag har aldrig tappat lurarna! till skillnad från mina gamla, HD570, som jag tappade flera gånger om dagen

    Edited by - Mindless on 2004/09/12 19:38:22
    Go to Top of Page

    Lurman
    Member

    71 Posts

    Posted - 2004/09/12 :  20:28:55  Show Profile Send Lurman a Private Message
    Nameless: Tog bara vad som råkade finnas i högen bredvid stereon:
    Al Di Meola; The grande passion
    Cassandra wilson; New moon daughter
    Evergrey; In search of truth

    /L

    Edit: Stavning...

    Edited by - Lurman on 2004/09/13 11:58:46
    Go to Top of Page
    Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
    Previous Page | Next Page
     New Topic  Topic Locked
     Printer Friendly
    Jump To:
    HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
    Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000