HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 söker välljudande *barnvänligt* högtalarpaket
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mrmix
Member

340 Posts

Posted - 2004/09/04 :  15:50:47  Show Profile Send mrmix a Private Message
lill grabben e' 14 månader, går å springer......in i allt :( har vissserligen inte fått högtalarna demolerade ännu, men man vet ju inte vad som kan komma, funderar därför på å skaffa nå mindre grejor som går å skruva upp på väggen, samt en sub *ska va ett 5.1 system* men vill inte ha nå skit, kan fp kosta runt 15-25000 för högtalarna, npn som har nå bra tips?

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/09/04 :  19:58:36  Show Profile Send n0p a Private Message
Ptja, har inte hört på dem själv, men JM Lab Sib Cube. Eller va dem nu heter borde väl vara intressant. www.ultimate.se har info om dem.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/09/04 :  23:52:02  Show Profile Send ReKo a Private Message
Ett paket som jag hört mycket gott om är Kef "äggen".. KHT-2005.2 vill jag minnas att de heter.
Finns recension på bl.a. components hemsida.. kostar ca 10k och jag är själv lite nyfiken på dem.. Annars vet jag inte riktigt vad som finns för runt 20k.. Kanske att du komponerar ett eget paket med t.ex. Dynaudio 42:or (finns vägg modell) eller liknande.. slår nog de flesta färdiga hemmabio paket.

lycka till / Ante
Go to Top of Page

x8668k
Member

118 Posts

Posted - 2004/09/05 :  03:02:14  Show Profile  Visit x8668k's Homepage Send x8668k a Private Message
Har en kompis som har ett par småttingar från Audio Pro, inge värsting grejjs men låter faktiskt inte så dumt, för att vara så små.

Jag tyckte han skulle hänga upp dom i varsit hörn men han var inte säker, men han gjorde det ändå, nu efter några år med en 4a åring och en 2 åring är han väldigt lycklig över att han hängde upp dom, fast just idag när jag var över hade den minste tydligen gjort ett litet märke i subben som han inte var så lycklig över.

http://www.audiopro.se/products/cinema_c2.asp

Guldfiskminne...
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/09/05 :  05:19:27  Show Profile
Klipsch Cinema 10 är ett fint paket.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/09/05 :  15:51:11  Show Profile Send KennethS a Private Message
Helt klart Infinity TSS 750 hemmabiopaket, vart årets hemabiopaket i hemmabio och topptestad i princip alla tidningar jag sett. Ruggigt kompetent ljud för bara 6.500:-. kolla på www.lefflershifi.com

/mvh Kenneth

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Allison One
Member

153 Posts

Posted - 2004/09/07 :  12:43:21  Show Profile Send Allison One a Private Message
Mirage Omnisat!
Låter bra hur du än placerar dem!

En lugn stund själv för att lyssna på prylarna är den bästa uppgraderingen!
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2004/09/07 :  14:07:44  Show Profile Send shaft a Private Message
Hej!
Många fina tips. Mirage är ju toppen!
Fast som tvåbarnsfar (de är nu 3 och 5 år!) så märker jag att tiden går fort och för mig gick det bra att lära mina kids att pappas stereo är "ajabaja". Jag var stenhård på den punkten och den blev respekterad. Kankse var jag välfigt tuff och mina barn snälla? Så var det för mig i alla fall ;-)
/Shaft
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/09/07 :  22:19:47  Show Profile Send Bubben a Private Message
Ska det vara primärt till hembio, eller hur ligger prioriteringen?
Jag skulle kika på Jamo D6-paketet, exklusive sub. Går nog att hitta en något bättre sub för de pengarna... 5.0 kostar cirka 18 000.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

mrmix
Member

340 Posts

Posted - 2004/09/08 :  21:02:00  Show Profile Send mrmix a Private Message
ska funka både till bio å hifi, av princip själ tar ja varken i jamo eller audiopro, så de mesta förutom de*
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/08 :  23:29:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Min röst skulle falla på JM Lab's Sib Cube

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

T.A. Edison
Member

559 Posts

Posted - 2004/09/09 :  10:53:03  Show Profile Send T.A. Edison a Private Message
Beolab 3?

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3410
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/09/12 :  12:36:55  Show Profile Send Bubben a Private Message
Kanske B&W´s flat-panel-högtalare. De använder konventonella element, så det är inget fösök på NXT-tekniken.
Ser ganska snygga ut i alla fall, men hur de låter har jag ingen aning om...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/09/12 :  21:15:19  Show Profile Send masur a Private Message
KEF KHT-2005.2 är mycket prisvärda och väl värda en provlyssning.
Go to Top of Page

mwali
Member

171 Posts

Posted - 2004/09/13 :  15:11:02  Show Profile Send mwali a Private Message
Elac 310 Jet kan vara ett bra alternativ, låter mkt bra i förhållande till sin storlek, rel. snygga men framförallt barnvänliga eftersom högtalarskydden är av finmaskig metall.

/Martin
Go to Top of Page

Parasite
Member

734 Posts

Posted - 2004/09/18 :  17:21:57  Show Profile Send Parasite a Private Message
eller Cerwins wegas sub satt sytem för typ 5 tegel, välljudande , lättlyssnat , inte att jämföra med mina B&W302 näär det gäller musik, men tiull sorround är de mums

Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P
http://w1.381.telia.com/~u38109144/
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/10/01 :  13:29:35  Show Profile Send Loopen a Private Message
Varför inte två par (front + surr) ALR/Jordan Entry-S + en Entry Center och sen en Entry Sub. Entry-S hänger du upp på väggen i färdiga fästen (fast det är en extremt liten stativare)och sätter i medföljande plugg i porten. Hela paket kostar 14500:-

Kolla in; http://www.hifi-agenten.se/index2.htm eller http://www.alr-jordan.com/

Lycka till
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000