HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalar bytes förslag!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2004/08/31 :  13:37:12  Show Profile Send Monster a Private Message
Tjena.

I dagsläget har jag ett par Magnepan 1.6 vilka jag är grymt nöjd med. Tvärr är det så att vi bor lite trångt plus att jag har en son som kommer att lära sig gå. Jag är därmed rädd att högtalarna ska bli saboterade.

Vad finns det för alternativ (traditionella lådhögtalare) som spelar i samma division som minna Maggisar.

Någon som har förslag

Edited by - Monster on 2004/08/31 14:16:07

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2004/08/31 :  14:47:08  Show Profile Send orthanc a Private Message
Själv tänkte jag försöka kolla lite närmare på Ino Audio. Pip verkar vara en omtyckt modell som finns lite här och där. Dock kan jag inte säga nått om hur de låter eller inget om hur de låter mot dina Magnepan 1.6, då jag inte hört nån av dessa än.=D

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

Gson76
Member

82 Posts

Posted - 2004/08/31 :  14:51:05  Show Profile Send Gson76 a Private Message
Jag säger bara lycka till

Nä, skämt osido... Jag sitter lite på samma funderingar då jag har ett par monsterhögtalare vid namn Apogee Scintilla. Någon gång blir jag också tvungen att byta, men till vadå Jag tror det kommer handla om en kompromiss oavsett prisklass, tyvärr.

Tips kan vara att du bör lyssna på Dynaudio och Avance. Men om du blir nöjd vetif_n

Mvh
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/08/31 :  14:58:15  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hej Monster! Ska du inte ha dessa? Du ser lite impad ut på bilden iaf


Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/08/31 :  14:59:28  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Lyssna på något med en "air motion transformer" typ ADAM eller oskar heil.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2004/08/31 :  15:37:15  Show Profile Send Monster a Private Message
Man skulle kanske uppgradera till dom på bilden. Dom välter man nog bara en gång

Tror själv att Martin Logan har samma ljudkaraktär. Sedan är det Sonus Faber som verkar intresanta.

Får man ta högtalare i inbyte nu för tiden
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/08/31 :  16:06:48  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Köp sonus faber då!!!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/08/31 :  16:18:40  Show Profile Send sker a Private Message
Hej Monster
Lyssnade på ett par 1.6 för ett tag sen, kan jämföra lite med Sonus Faber "soundet" eftersom jag själv har ett par EA2 och min pappa har ett par Cremona. Själv tror jag det är ganska svårt att gå från dina högtalare till ett par "vanliga" typ Sonus Faber, inte för att SF skulle vara sämre på något vis men den luftiga mellanregistret och diskanten då får med dina högtalare är nog svåröverträffade med en "vanlig" högtalare. Jag skulle nog köra på Martin Logan som du nämde, det är nog det närmaste du kommer, antar att de är lite mer stryktåliga än dina Magnepan. Lycka till!
MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000