Author |
Topic |
|
MrIcE
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2004/08/22 : 22:22:38
|
Jag och Ekbäck har tänkt bygga ett par HFLS-1:or och det första jag kom att tänka på är var man ska köpa komponenterna?
Det jag söker är info om t.ex. där det är bra pris, snabb frakt osv.
Var köper jag högtalarelementen? (hifikit.se?) Vilka filterkomponenter ska man använda? (har hört att vissa använder biltemas grejer, är dessa bra? kan tänka mig att det finns bättre grejer.. ) Var köper jag filterkomponenterna?
tack på förhand för svar, all info är bra info |
HFLS 1 HK 675 (förslag på nytt?) Van Den Hul |
|
Haakan
Member
2630 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/08/22 : 22:47:14
|
Bra pris på elementen är på http://www.audiocomponents.nl/ Finns vettiga komponenter att köpa via dem oxå,,, Själv kollade jag aldrig upp bandspolar där. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
UrSv
Member
2786 Posts |
|
MrIcE
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2004/08/22 : 23:10:57
|
Tack för så snabba svar!
söker dock fortfarande tips om vilket/vilka märken på filterkomponenterna! tipsa gärna! |
HFLS 1 HK 675 (förslag på nytt?) Van Den Hul |
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2004/08/23 : 00:01:23
|
jag kör bandspolar samt audyn cap plus kondingar, dock så är det inte så jättebilligt 2706:- på hifikit du kommer under 1000:- om du tar vanliga audyn cap tror inte det är värt skillnaden (fast jag har inte provat) |
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =) |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2004/08/23 : 09:32:10
|
Jag, i form av EngelholmAudio, har faktiskt avsagt mig HFLS-1 försäljning för att hålla spekulationer om vinster, jävighet och ekonomiska intressen så långt borta som möjligt från detta roliga projekt och vår roliga hobby.
Lycka till och ta er den tid som behövs - då blir det bäst!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
|
|
Topic |
|