HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Byta rör själv, vad ska jag tänka på?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/08/21 :  11:32:14  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag ska byta rör i min CD spelare och undrar om det är något jag ska se upp med? Torka av fingeravtrycken, tryck/dra inte för hårt osv.....
Jag har noll erfarenhet av rör, så all info ni har tages gärna emot.

Nu i North Carolina, USA.

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/08/21 :  12:04:36  Show Profile Send n0p a Private Message
Tja, gör inte som Fleksnes och pussa på rören... ;)

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/08/21 :  12:08:51  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det är ganska okomplicerat att byta rör. Det gamla röret ska dras rakt upp, man ska inte vrida. Eventuellt kan man vicka en aning på det. Är du rädd för fingeravtryck kan du ta ett par tunna handskar på dig. Sedan trycker man in det nya röret. Se till att pinnarna hamnar rätt, det finns ett uppehåll mellan pinnarna på ett ställe, precis som om det fattades en pinne. Se till att den hamnar på rätt ställe i sockeln.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/08/21 :  12:41:53  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag är inte så gammal så jag kommer ihåg Fleksnes.

Tack Bernt!!

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2004/08/21 :  14:39:21  Show Profile Send Zombie a Private Message
Byt rör när glaset svalnat...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

JanErik
Member

106 Posts

Posted - 2004/08/21 :  20:13:52  Show Profile  Visit JanErik's Homepage Send JanErik a Private Message
Är rören väldigt känsliga för fingeravtryck? Jag vet ju att man ska undvika fingeravtryck på halogenlampor för att de bränner fast och bränns hål där.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/08/21 :  22:30:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nej, de är inte känsliga för fingeravtryck. Men det kan ju kanske se fult ut om rören är synliga.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000