HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Separat Dolby Digital/DTS dekoder?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/08/17 :  10:21:01  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag hjäper en kompis med att leta efter en separat dekoder för att kunna mata en 5-kanals integrerade förstärkare som saknar digitala ingångar med just separata analoga signaler.

Vet någon av någon stand alone Dolby Digital/DTS dekoder, som kanske t.om. har Pro Logic I och/eller Pro Logic II dekodning?

Edit: Det skulle naturligtvis fungera med en DVD-spelare med just inbyggd dekoder, men det medför vissa begränsningar vad avser att använda HTPC (blir då beroende av ett ljudkort med 5.1 analoga utgångar) eller DSP-behandling av analogt steroeljud från t.ex. TV för att utnyttja alla 5.1 kanaler (Pro Logic I/II).

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2004/08/17 10:25:46

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/08/17 :  11:48:39  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det närmaste jag hittat hittills är Creative Decoder DDTS-100 (http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=9468) som kanske är mer leksak än något hemmahörande i ett hifi-rack


/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000