HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 B&W högtalare, konstruktion?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/08/12 :  01:44:00  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Vad är det som skiljer sig i toppen mellan 804-800?

För drygt ett år sedan läste jag ett "produktblad" med mätningar, konstruktionsfilosofi och dylikt. Blev minst sagt imponerad! Snacka om koll. Är det någon som vet vilket "blad" jag menar? Steg för steg hur högtalaren konstruerades. Slog allt jag sett tidigare. Minns dock inte vilket modell det gällde.

Men som sagt: Någon som känner till vad som skiljer sig i toppen, säg mellan 500Hz-20kHz?

Svår och kanske en omöjlig fråga pga dyl. anledningar, men jag försöker i.a.f. Väldigt nyfiken.


Edit
Tydligare "topic".


Edited by - Gerhard46 on 2004/08/12 01:47:46

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/08/12 :  09:37:18  Show Profile Send Bubben a Private Message
Jag antar att du med toppen menar från 350Hz, där mellanregistret tar vid.

Mellan 801-804 och 800 skiljer allt. Ny mellanreg, ny diskant och häftigare filter.
Mellan de övriga modellerna i 800-serien (801-804) har jag fått olika uppgifter hur det är med mellanregistret. Från ett håll påstås det att magnetsystemet i mellanregistret i 804 och övriga skiljer sig, från en annan att det är precis samma mellanreg., genom hela serien. Det va dock en tid imellan jag fick de olika uppgifterna, så det kan ju ha skett någon uppgradering...

Kan du inte hitta "bladet" på B&W´s hemsida? Det går ju att ladda ner deras katalog därifrån (pdf-fil).

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000