HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 OD-11 renovering -intern kablage?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2004/08/10 :  16:45:23  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
Är det nån större mening att byta ut det interna kablaget och kondingar i dessa?
jag menar det blir väl rätt mycket extra jobb, så är det värt det?
Iofs så rekomenderar Carlssonplanet att man ska byta ut kablaget till enkardeliga ledare.

Om jag ska göra det, då ska jag skruva loss hela baffeln som sitter med 8 skruvar eller kan jag komma åt filtret genom "hålet" för 8" elementet?

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/08/10 :  23:02:02  Show Profile Send cittroman a Private Message
Nu är inte jag så hemma på OD-11 men filtret sitter nog skruvat i baffeln så du bör nog skruva loss hela baffeln för att komma åt.

Så mkt jobb är det inte att byta ut kablage och kondingar, jag tycker nog det är värt besväret.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/08/10 :  23:04:22  Show Profile Send cittroman a Private Message
Fel av mig du kommer åt filtret genom baselementhålet.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2004/08/11 :  09:40:08  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Byter du till nya element är det ju bra att byta till nya kablar med... det är ju en gammal högtalare... oxider etc.

Du måste nog öppna den och sedan ta loss filtret för att kunna löda loss/löda dit nya kablar på filterkortet...



Det är de 8 skruvarna på ovansidan och förmodligen 2 st i botten på lådan oxå...


Mvh

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2004/08/11 :  19:36:46  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
ok, tack för hjälpen! ska bli spännande o höra hur bra det kommer att bli
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2004/08/11 :  22:28:09  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Blir det nya element, SC165 och CT 62 eller?

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2004/08/11 :  22:39:52  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
jepp! :) får förhoppningsvis hem dem imorron
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000