HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Loggor gjorda i 3D Studio MAX
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/08/06 :  22:13:08  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Tjena!

Har gjort lite loggor i 3D som kan beskådas här: http://www.hembioforum.com/viewtopic.php?t=664

Kommentera gärna! Konstruktiv kritik tas tacksamt emot! (Möjligen icke konstruktiv också )

Flyttar denna till FlerkanalsHifi
/Z

Edited by - Zalve on 2004/08/06 22:19:38

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2004/08/06 :  22:50:01  Show Profile Send JonasV a Private Message
Väldigt snygg finish!

Kul logga av Dolby Digital på slutet, he he.

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

soren
Member

311 Posts

Posted - 2004/08/07 :  01:16:14  Show Profile Send soren a Private Message

Skitsnyggt!

Ser säker bra ut på min gamla projektor också .. har du kvar den?

Lägger nog in någon av bilderna som bakgrund på HTPCn ..
Har du mer tid över får du gärna göra nåt med en svart bakgrund. Svart passar bäst ... 1280x720 kanske :)

TIPS! Finns tryckerier som säkert skulle kunna printa ut liknande på sånt där vinylmaterial de använder till reklamskyltar.
Fint att hänga i ett dedikerat hemmabiorum.


/Sören

Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/08/07 :  01:30:36  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Tackar!

Soren: Jo, jag har kvar Marqueen och den går som tåget! :) Har dock planer på att skaffa en "ny" CRT med lite fräschare rör men eftersom jag varit student så har jag haft lite dåligt med stålar. Har dock fått jobb nu, så snart så! :D

Köpte motstånd till den för ett tag sedan för att "squeeze-modda" den. Har inte orkat löda på dem än bara...

Man kanske skulle kolla upp det där med tryckeri, fast jag är inte 100% nöjd med någon av bilderna än så det får vänta lite, fast jag blir nog aldrig 100% nöjd heller iofs...

Edited by - anarkizt on 2004/08/07 01:33:51
Go to Top of Page

RoboDuCk
Member

106 Posts

Posted - 2004/08/10 :  18:31:21  Show Profile  Visit RoboDuCk's Homepage Send RoboDuCk a Private Message
Verkligen grymt snyggt gjort!
Du skulle inte kunna lägga upp en mer högupplöst och mindre komprimerad version av den rostiga DD-loggan?

/Alex
"Vill man nå toppen finns det inga järnvägar."
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/08/10 :  22:37:27  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Tack!

Det som ser ut som kompressionsartefakter är inte det, det beror på att för få ljusstrålar använts för att raytrace'a fram bilden. Har inte riktigt fått kläm på det bästa sättet att rendrera än så...

Har ruggigt mycket att göra på jobbet nu så jag får se när jag får tid...
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/08/12 :  07:46:01  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Instämmer med de övriga :) Mycket imponerande bilder! Kommer det fler???

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2004/08/12 :  09:09:09  Show Profile Send markih a Private Message
Snyggt! Verkligen!

markih
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000