HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenhet av Thule
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nesnob
Member

59 Posts

Posted - 2004/08/04 :  14:03:34  Show Profile Send nesnob a Private Message
Är det någon som har erfarenhet av förstärkare och cd-spelare från Thule?
Har kikat lite på förstärkaren Thule IA 150B och cd-spelaren CD 150B.
Har någon hört denna kombimation?
Hur låter den?
För och nackdelar.

nesnob
Member

59 Posts

Posted - 2004/08/04 :  17:25:14  Show Profile Send nesnob a Private Message
Är det ingen som kör med Thules pryttlar???
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2004/08/04 :  17:32:02  Show Profile Send ryst a Private Message
jo,
jag har PR350b samt en DVA250 Digit II mycket kompetenta leksaker.
Digit II-kortet är väl värt varenda spänn, kör självklart ballanserat.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2004/08/04 :  18:15:02  Show Profile Send pewe a Private Message
Hej,

har precis köpt en beg IA 150B har dock ej fått den ännu. Vid provlyssning av den lät den mycket bra, rent och kraftfullt. Skall driva mina Audiovector M3 Super, kommer låta fin-fint. Thuleljudet gillar jag skrpt, de har oxå bra uppgraderingsmöjligheter och möjlighet till äkta balanserad drift. I prisklassen tror jag de är svårslagna. CD 150B skall väl utgå och ersättas av DVA 150B, alltså samma CD men med möjlighet att köra DVD också! Den spelaren skall åtminstone jag satsa på när det väl blir dags.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/08/04 :  18:51:20  Show Profile Send FBK a Private Message
Pratade med klubben idag angående en annan sak, och då kom vi in på Thule. Fick då reda på att CD-spelarna har utgått ur sortimenetet, frågade om cd-spelaren CD 150B. Precis som du säger pewe så blir det rena DVD-spelare i fortsättningen.

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/08/04 :  19:01:34  Show Profile Send FBK a Private Message
pewe
Verkar vara intressant
http://www.hifiklubben.se/iz.asp?id=3|p|155|155|4824|pdetail#

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2004/08/04 :  19:26:14  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Min far hade den kombination du efterfrågar för några år sedan.

Bra ljud utan tvekan men

den bör definitivt köras balanserat

förstärkaren gick sönder (kommer inte ihåg vad felet var)

Thules fjärrkontroller funkar förvisso bra men är hysteriskt dåligt designade och passar inte ihop med produkternas sobra utseende.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/04 :  19:59:22  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Fjärrkontrollerna är otroligt ful snygga! :) Annars bra produkter!
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/08/04 :  20:41:00  Show Profile Send Machine a Private Message
Jag sitter med en IA100 som driver ett par Audiovector M1 Signatur. Jag är mycket nöjd med vad den presterar trots att högtalarna säkert skulle uppskatta lite mer effekt. Thulen har väldigt bra kontroll över basregistret. Jag gillar den helt enkelt!

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

HJ
Member

799 Posts

Posted - 2004/08/04 :  22:01:28  Show Profile Send HJ a Private Message
Jag kör en Thule IA350B som driver ett par Dali Evidence 870 och tycker det fungerar alldeles utmärkt. Det mest påtagliga är att den spelar bra på låga volymer och att det bara låter mer när man drar på. Med min förra stärkare "föll" ljudet ihop när volymen gick upp men nu låter det bara bättre, i alla fall så länge som jag vill vara i rummet


"So here I am once more..."

Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/08/05 :  00:27:35  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
Jag använder mig av Thule och är grymt nöjd! Är du ute efter en CD150B så brukar de dyka upp med jämna mellanrum på beg.marknaden till bra priser. Men se till isf att hitta en MKII som har fått ett uppdaterat drivverk som funkar bättre. Sen kan du ju även uppgradera till Digit II för att få ut ännu mer välljud.
Annars så ska de nya "Multimaskinerna" även de vara en aningen uppdaterade på CD delen.
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2004/08/05 :  01:14:36  Show Profile Send fidelityn a Private Message
min erfarenhet av Thule = Bull
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/08/05 :  01:40:29  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
min erfarenhet av Thule = Bull

Smart inlägg... Är det inte bättre om du utvecklar lite om vilka produkter av detta märke som är så bull och varför.

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2004/08/05 :  02:16:55  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Kvalitetsmässigt dåligt, barnsjukdomar, dåligt anpassningsbar till andra märken är några av skälen. Låter dock ok men för samma peng finns andra märken som är betydligt bättre. Som topicen frågade så svarade jag, erfarenheter gällande Thule.
Vad jag sen anser vad och vilka märken som är bättre är ju min smaksak och delas säkerligen inte av en hel del andra men det är ju inte frågan i denna topic.
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/08/05 :  07:03:28  Show Profile Send Poe a Private Message
quote:
Kvalitetsmässigt dåligt, barnsjukdomar, dåligt anpassningsbar till andra märken är några av skälen. Låter dock ok men för samma peng finns andra märken som är betydligt bättre. Som topicen frågade så svarade jag, erfarenheter gällande Thule.
Vad jag sen anser vad och vilka märken som är bättre är ju min smaksak och delas säkerligen inte av en hel del andra men det är ju inte frågan i denna topic.


Jag tror att Thule, precis som många andra tillverkare, har haft en del problem (eller barnsjkudomar som du själv säger) med kvalitén tidigare. Jag skulle också tro att konstruktionerna i deras produkter idag skiljer sig väldigt rejält från de som byggdes på 90-talet. Exemeplvis genom ny monteringsteknik (ytmonterade komponenter mm). Jag vet iofs. inte om du har haft problem med nyare produkter än så. Jag är dock mycket nöjd med kvalitén på min CD 150B II.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000