HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nån som testat Nad S 570 Silverline??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/08/04 :  12:25:37  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag undrar om någon här har testat Nads silverline dvd-spelare S 570? Den kostar bara 6000 kr och jag tror att den skulle vara mycket prisvärd med tanke på hur bra nads billiga cd-spelare är. Den spelar dock inte SACD och DVD-audio men det känns inte som det spelar så stor roll längre...
Länk: http://hifiklubben.se/iz.asp?id=3|p|155|155|4250|pdetail

Det här skriver dom om ljuddelen:
"För att omvandla de digitala signalerna på CD/DVD-skivan till analogt ljud använder S570 en Wolfson 24-bit/192 kHz-omvandlare som är specialtillverkad för NAD. Denna skickar vidare signalen till de analoga kretsarna som har op-ampar från Burr-Brown (OPA 2134) och andra komponenter av mycket hög kvalitet. Tillsammans ger detta ett ljud i toppklass, oavsett om det är CD eller DVD som spelas.
NAD S570 har givetvis också inbyggd dekoder för MP3- och HDCD-signaler, och även dessa tar väl tillvara på den fina ljuddelen."

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/08/04 :  13:32:11  Show Profile Send FBK a Private Message
marbrink!
Jag har också tittat lite på den där, misstänker att det är fel pris utsatt på den, går liksom inte ihop att den ska kosta så lite när resten av silverline prylarna ligger betydligt högre. Eller så har försäljningen av den gått ur dåligt, den har ju inte alla format som vad enda kotte ska ha utan att använda det, så att de har dumpat priset helt enkelt för att bli av med dem. Men jag kan ha fel.

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/08/04 :  14:02:45  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jovisst är det lite skumt...hmmm...=)
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/04 :  14:04:41  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Onekligen rätt bra pris, typ bonus att den det tar DVD..
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/08/04 :  16:36:22  Show Profile Send FBK a Private Message
Tror jag ska ringa till klubben och kolla lite nånting lite lurt är det.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/08/04 :  16:49:13  Show Profile Send marbrink a Private Message
Gör du så och låt oss veta vad dom säger. =) Fråga om hur de upplever cd-ljudet...
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/08/04 :  17:13:14  Show Profile Send FBK a Private Message
Här kommer en rapport
Det var som jag misstänkte, de har ett lägre pris på denna maskin än vad som var tänkt från början,skulle egentligen kosta det dubbla. Så det är en minst sakt prisvärd maskin om man klarar sig utan formaten som ingen använder nästan (DVDAUDIO.SACD).
CD ljudet är på samma nivå som Denons storsäljare 2900, det är tycke och smak som avgör vilken man föredrar enligt personen som jag pratade med.
Prisnivån på silverlinen har varit alldeles för hög i mina ögon så jag blev inte direkt förvånad över att de har varit tvugna att sänka på denna DVD-spelare för att kunna sälja några, särskillt eftersom alla ska ha de senaste formaten.
Övrigt så sade han att om jag skulle ha en DVD för film tittande och musiklyssning så borde jag lyssna på nya Thule DVDn för 12.000kr mycket bra maskin för pengarna enligt honom. Kan tillägga att denna maskin testade High Fidelity i sommarnummret, och de öste beröm över den.
Men om man nu tex vill köra med en extern Dac till musik lyssnandet, så är Naden ett fynd. Gedigen konstruktion jämfört med konkuränternas plast maskiner.

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2004/08/04 :  22:18:15  Show Profile Send optimus a Private Message
Hur är det med PS i Pal? Enligt bruksanvisningen står det att det bara fungerar i NTSC men enligt hfiklubbens hemsida står det att den klarar det i både PAL & NTSC.
Någon som vet vad som gäller? Den är ju helt klart intressant i prisklassen!
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/08/04 :  22:29:20  Show Profile Send nurfen a Private Message
Varför inte ringa till HiFiKlubben, de kan ju ha en susning..

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2004/08/04 :  22:31:05  Show Profile Send optimus a Private Message
Inte öppet nu, sen jobbar man på en konkurerande butik vilket kanske inte skulle uppskattas av min chef
Kan försöka komma ihåg det nästa gång man är ledig...

Edited by - optimus on 2004/08/04 22:31:57
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2004/08/04 :  23:34:29  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Håller med om att NAD's Silverline-DVD verkar ha helt fel pris men utan SACD eller DVD-A så blir det ju svårt att konkurera även om jag själv tycker att de nya formaten fortfarande är väldigt marginella... SACD utgör inte ens 1% av min CD-samling och då har jag ändå flera SACD-hybrider, DVD-audio-skivor är ju ännu mer sällsynt i butikerna.

NAD borde verkligen pressa priserna på sin silverline serie.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/08/04 :  23:38:28  Show Profile Send nurfen a Private Message
Helt sjukt ju, om HiFiKlubben kan halvera priset utan att gå back på produkterna!

optimus, jag kan vara vänlig och slå en pling till dem imorgon

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/08/05 :  00:21:37  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
Kan kanske även vara så att produkten i sig har blivit billigare att tillverka genom åren. Eller att den är påväg att gå ut ur sortimentet. Eller så har ÅF fått en bra deal med tillverkaren. Vad vet jag.
Trevlig maskin iaf. Bra mkt mer gedignare byggd än spelare i samma prisklass.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/08/05 :  00:31:38  Show Profile Send marbrink a Private Message
hmmm..om cd-ljud är på samma nivå som Denon 2900 så blir man ju sugen! SACD och DVD-a är inget jag är sugen på att betala för längre ändå....Denon kommer förresten snart med nya spelare...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000