HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 90 dB +
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2004/08/01 :  18:26:34  Show Profile Send Big Pete a Private Message
Vill gärna få tips om högtalare, som har en känslighet över 90 dB, dock ej horn då jag inte gillar den typen. Kravet är att kunna köra biampat, med transistorsteg på basen och rör på mellan och diskanthögtalarna. Gärna i 8 Ohm och i ett prisläge på ca.15-25.000. Musiksmak: akustiskt,klassiskt,jazz,körsång. Rörslutsteg 18W/Trans.steg 150W per kanal. Tacksam för förslag

PSET-High Smile Value Per Watt!

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/08/01 :  23:19:14  Show Profile Send filkingian a Private Message
JM Lab electra 926.

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/08/02 :  08:33:08  Show Profile Send nurfen a Private Message
Så JM Lab har hög känslighet? Intressant.. Bra till rör juuuuu!!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2004/08/02 :  10:30:46  Show Profile Send Sudden a Private Message
LIVING VOICE

Låter otroligt bra, klarar även triamping tror jag.

/Sudden
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/08/04 :  11:10:50  Show Profile Send Blue a Private Message
Living Voice... jag har varit nyfiken på dom ett bra tag. Men dom är ju inte helt billiga, har för mig att de billigaste heter Auditorium och ligger kring 20.000 va? Sudden, berätta vad du vet om priser och ljudintryck är du hygglo!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/08/04 :  13:09:39  Show Profile Send MartinH a Private Message
Gå in på www.hifiart.se så har du priserna där....
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/08/04 :  13:46:53  Show Profile Send Blue a Private Message
Okej, typ som jag trodde ja. Vad tycker du om den billigaste modellen? För vilka ljudpreferenser och system passar den bäst? (Ser att du jobbar hos Hifi Art men du kanske kan ge ett ärligt uttalande ändå?)

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/08/04 :  15:57:44  Show Profile Send MartinH a Private Message
Ja jag kan nog ge dig en ganska neutral bedöming...

Dom låter alla väldig obehindrat, snabba i sin återgivning och med ett ljud som kanske lutar lite mer åt det avslappnade hållet.. Dom lägger ljudbilden bra bakåt och har bra baskapacitet med en torr och ren bas. Mycket dynamik kan man säga !! En detalj som jag tycker all deras modeller gör bra är rumåtergivning, men hör detaljer och omgivningen riktigt bra.

Dom är ju väldigt lättdrivna så dom passar en hel del system och förstärkare, och musik..ja det funkar med det mesta men kanske bäst på snabbmusik med fart i, då visar dom sina fördelar bäst tycker jag.

/Martin
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/08/04 :  15:58:43  Show Profile Send MartinH a Private Message
http://www.livingvoice.co.uk/reviews.htm

Här har du några recensioner på deras högtalare om du vill läsa nån annans åsikt...

/Martin
Go to Top of Page

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2004/08/04 :  20:08:28  Show Profile Send Big Pete a Private Message
Jag tackar för alla tips,dock är det väl så att högtalarval blir plötsligt väldigt personligt, vad passar min musiksmak,lyssningsrum,drivkraft,plånbok m.m Får inte ro i tanken, elektrostater låter i många avseenden behagligt men oftast,ack så dålig dynamik,hortyper har för mej varit en trattig lite skränig erfarenhet. Beryllium i all ära men blir i mina öron för påträngande. Kanske att man skulle tala med en kurator istället? Skämt åsido högtalrval är sannerligen inte lätt!

PSET-High Smile Value Per Watt!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/04 :  20:13:45  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Har hört Octavia_rs, Electra 926 med EAR:s , ja just EAR steg och det hördes väldigt väldigt bra. Diskanten blir väldigt behaglig och detaljerad med rör till JM-Lab. Och rösterna gräver djupt.. Rekomenderas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000