HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 High-end CD-spiller?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/07/31 :  11:00:56  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Går med planer om å investere i en kompromissløs CD-spiller, og rangerer mine (foreløpige) kandidater slik:

1. Teac Esoteric
2. Cary Audio 302/600
2. Talk Thunder 3.1
4. Electrocompaniet EMC-Up

Mitt lydideal er kort fortalt total nøytralitet, naturlig - og derav voldsom -dynamikk, maksimal oppløsning fra under 20 Hz til over 22000 Hz, maksimal homogenitet og linearitet.

Aller helst skulle jeg hatt en multi mode CD-spiller som tar SACD, DVD Audio og vanlige CD'er med 24 bit/768 kHz upsampling, noe som taler for Teac Esoteric, men som kanskje også tilsier at jeg bør vente med min investering inntil flere high-end produsenter kommer med nye multi mode spillere på markedet.

Noen som ønsker å dele sine erfaringer med ovennevnte CD-spillere eller som kan foreslå andre habile kandidater?

Mitt system: MONTANA EPX (Custom MONTANA XP ankommer snart), 2 X PBN OLYMPIA MINI (2 x 500 W 8 ohm, 400000 mF, 3000 VA), PBN OLYMPIA-L preamp, PBN OLYMPIA-CPS ekstern preamp powersupply, Straight Wire Level-4 kabler. Leter etter en habil CD-spiller...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30505

Mvh Morten
HighEnd
Nordic Distributor of MONTANA / PBN OLYMPIA
kontakt@highend.no
+47 992 54862
www.pbnaudio.com / www.highend.no

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/07/31 :  11:06:28  Show Profile Send pak a Private Message
JAG skulle kanske ha kollat lite på densen b400xs-25bit.
kanske inte helt neutral,men väldigt dynamisk och kul att lyssna på-musikalisk. blir nog min nästa cdspelare i alla fall.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000