HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 DIY-högtalare till H/K 690 (HFLS-1?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Altair
Member

79 Posts

Posted - 2004/07/28 :  01:40:15  Show Profile  Visit Altair's Homepage Send Altair a Private Message
Hejsan!

Jag har en H/K 690, tid, billiga leverantörer på MDF och tillgång till professionell utrustning för sågning, fräsning etc helt gratis.

Då undrar jag om min Harman/Kardon HK 690 passar rent ljudmässigt
med HFLS-1:orna?

Jag är student och tänker därför lite extra på den ekonomiska biten.
Därför är HFLS:orna intressanta. Vad har era byggen kostat?
Är det något gruppköp på gång från holland eller hifikit?

Jag vill helst inte ha ett ljud som är alltför riktat utan att
det låter jämt i hela rummet.

Tacksam för svar

Johan Hjalmarsson

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/07/28 :  09:10:02  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Jag har själv en H/K AVR45 surroundreceiver och driver mina med. Den lämnar enligt spec 2x65W i 8ohm och jag tycker att den räcker till. Kan dock föreställa mig att HFLS-1:orna lugnt kan sluka mer effekt =)

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page

Altair
Member

79 Posts

Posted - 2004/07/28 :  11:06:22  Show Profile  Visit Altair's Homepage Send Altair a Private Message
det går med andra ord att spela högt med HFLS-1?
h/k 690 är specad för 100W i 8 ohm
såg att dom hade låg känslighet dock
men, hur blir ljudbilden med hk+hfls-1?
Go to Top of Page

Altair
Member

79 Posts

Posted - 2004/07/28 :  13:49:16  Show Profile  Visit Altair's Homepage Send Altair a Private Message
jag kan tillägga att 690 har ungefär det ljud som 650 har.. tror jag.. har för mig att 650 är lillebror och 690 storebror i den serien
Go to Top of Page

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/07/28 :  22:32:50  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Jag tycker ljudbilden är trevlig, väl placerad lagom långt ut i rummet. Med de kablar jag har nu tycker jag den är mindre omsvepande än den var med de cat5-flätor jag testade. Spela högt tycker jag jag kan göra, men med en viss känsla av avsaknad av kontroll. Tror du blir mycket nöjd med din 690:a och ett par HFLS-1:or =)

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000