Author |
Topic |
|
sella
Member
147 Posts |
Posted - 2004/07/25 : 09:22:21
|
Hej liten fråga, jag har två lika dana slutsteg, kan jag ta dän den ena trafo och löda dit det i den andra.Det skulle i såfall bli 500va? |
dynamik!!! |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/07/25 : 09:46:55
|
Hej Sella,
jag tror att vi flyttar denna till DIY-avdelningen.
Vänligen, |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
zahnn
Member
170 Posts |
Posted - 2004/07/25 : 16:13:21
|
Det går alldeles utmärkt. Om kablarna är färgmärkta så kan du koppla in den första trafons trådar till motsvarande på den andra trafon. Annars kan du kanske sno med likriktarna ur det andra steget, och koppla ihop nätdelarna efter likriktarbryggorna. (Passa då på att ta kondingarna också... Gör nog mer skillnad) Det andra är säkrast...
Frågan är vad detta skall ge. Om du har två likadana steg, är det inte bättre att biampa dina högtalare, istället för att biffa upp en nätdel som antagligen klarar att driva "sitt" steg redan från början. Den som designade steget har nog inte bara tagit en trafo på känn. Jag hade ju hellre gett mig på högtalarna, om de inte går att biampa redan... |
[z]
I like boolean logic NOT |
|
|
sella
Member
147 Posts |
Posted - 2004/07/26 : 10:33:33
|
Jag var var på en föreläsning om olika förstärkare.Då hadde en kille som heter Oskar Persson, preppat en Thule IA60 var på man fick lyssna med xtra stor tafo, vs xtra stor lytpaket, vs xtra damping factor, högtalarna vi lyssnade på, var ALR Jordan note 9 dom som var med i senaste hifi & musik, och när han byte till stor trafo gjorde det en grym skillnad! högtalarna jag har, har ingen biwring |
dynamik!!! |
|
|
|
Topic |
|
|
|