HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 kan jag dubbla trafon
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sella
Member

147 Posts

Posted - 2004/07/25 :  09:22:21  Show Profile Send sella a Private Message
Hej liten fråga, jag har två lika dana slutsteg, kan jag ta dän den ena trafo och löda dit det i den andra.Det skulle i såfall bli 500va?

dynamik!!!

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/25 :  09:46:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej Sella,

jag tror att vi flyttar denna till DIY-avdelningen.

Vänligen,

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

zahnn
Member

170 Posts

Posted - 2004/07/25 :  16:13:21  Show Profile Send zahnn a Private Message
Det går alldeles utmärkt.
Om kablarna är färgmärkta så kan du koppla in den första trafons trådar till motsvarande på den andra trafon. Annars kan du kanske sno med likriktarna ur det andra steget, och koppla ihop nätdelarna efter likriktarbryggorna. (Passa då på att ta kondingarna också... Gör nog mer skillnad)
Det andra är säkrast...

Frågan är vad detta skall ge. Om du har två likadana steg, är det inte bättre att biampa dina högtalare, istället för att biffa upp en nätdel som antagligen klarar att driva "sitt" steg redan från början. Den som designade steget har nog inte bara tagit en trafo på känn. Jag hade ju hellre gett mig på högtalarna, om de inte går att biampa redan...

[z]

I like boolean logic
NOT
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2004/07/26 :  10:33:33  Show Profile Send sella a Private Message
Jag var var på en föreläsning om olika förstärkare.Då hadde en kille som heter Oskar Persson, preppat en Thule IA60 var på man fick lyssna med xtra stor tafo, vs xtra stor lytpaket, vs xtra damping factor, högtalarna vi lyssnade på, var ALR Jordan note 9 dom som var med i senaste hifi & musik, och när han byte till stor trafo gjorde det en grym skillnad! högtalarna jag har, har ingen biwring

dynamik!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000