HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HiFi i semestertider.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/07/21 :  23:38:29  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Jag märker tydligt att jag surfar mer hififorum under "tjänste-manna-semestern". Lite att göra.

Hur surfar ni?

Eller kanske ännu viktigare, med handen på hjärtat, hur mycket arbetstid går åt att surfa hifi-relaterat?


Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/07/21 :  23:55:36  Show Profile Send Haakan a Private Message
massor :) tjejen kan bli galen ibland

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/07/22 :  00:03:44  Show Profile Send filkingian a Private Message
Jag har bredband och jag kollar nätet flera gånger om dagen, speciellt om jag har lite att göra. Antar att det blir datorn istället för tv:n för min del

På jobbet har dock jag ingen möjlighet att surfa.

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/07/22 :  00:39:59  Show Profile Send Lepra a Private Message
Sitter framför en dator med nätet hela nätterna... så om jag inte sitter o halvsover till en talbok/cdbok så surfar jag HiFi, hemma är det samma sak. Sitter jag inte i soffan o lyssnar på musik så sitter jag vid datorn och surfar eller spelar.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/22 :  00:58:26  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag surfar mindre nu på min semester. Jag stänger av datorn så fort jag bara kan. Det blir tillräckligt surfat och tillräckligt med tid framför skärmen iaf...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/07/22 :  01:10:55  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag själv surfar mer nu när man är ledig. Men de flesta verkar surfa mindre i semester tider, det märks på antal inlägg som är få mot vad det brukar vara.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/22 :  07:50:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
På statistiken för forumet märks det verkligen att många gör annat än sitter framför datorn såhär i sommartider, speciellt om det är vackert väder.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/22 :  09:41:28  Show Profile Send Mahler a Private Message
Jag har ett jobb som är säsongsbetonat!! Jobbar som exportsäljare och nu på sommaren har alla kunder semester så det är tyyyysta dagar på jobbet.

Och vips så surfar man lite sådär försiktigt in på hififorumet för att kolla lite.

Och när det regnar ute som just nu är det inte långt till drömmarna om framtida hifi köp och investeringar. Hmmmmm.. man kanske skulle sälja plifixen trots allt!! :)) Nå,, man får se som den blinde sa till den döve!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/07/22 :  13:12:04  Show Profile Send Ipsen a Private Message
Mahler: Jasså du ska sälja din Amplifix nu? Köra på Meridian helt istället?
Jag har ett förslag istället för att sälja den, ge den till en behövande istället.

Back on topic.

Jag surfar in mycket mer på forumet nu när jag är helledig. När det är kasst väder gör jag ingenting mer än att dega på dagen och sedan hitta på saker på kvällen. Det blir då en hel del surfande på dagen. Skulle ogärna se hur många gånger jag varit inne på dag den senaste veckan.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/07/22 :  13:26:48  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Jag sitter här o surfar för jobben man får är inte många o solen är frame där ute ju =(
Vill gå och bada nu ..

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/22 :  13:42:55  Show Profile Send Mahler a Private Message
Ipsen!!

Man vet aldrig vad som händer framöver. Ny stärkelse eller nya högtalare. Hmmm!! Nya Meridian stays anyways!! Den kommer man att få bända ur mina kalla döda händer innan jag släpper den. (Som Charlton Heston sa om sitt gevär).

Hmm.. flöt ut lite där va??

Nåja, ööh.. håller med förra talaren i brist på nya tankar.

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/07/23 :  16:09:12  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Den här tråden hade jag glömt!

Lite av samma sits som jag verkar det som. Synd att det är så dåligt drag med nya trådar bara.
Tips: Vid nästa lyssningsession, fundera lite på ämnen med "flumvarning" som vi kan diskutera.

Carlton Heston är en riktig stolle, har aldrig gillat honom. Gissa om jag satt med ett grin från öra till öra i slutet på M. Moores Bowling for Columbine?
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/23 :  16:19:42  Show Profile Send Mahler a Private Message
Nå,

Han för all del ochså gjort en del bra saker i sitt liv!!

Typ Ben Hur!!!

Har faktiskt inte sett Bowling ännu men känner till Hästens syn på vapenlagarna i USA!! :)

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/07/23 :  16:25:51  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Se den, alla borde se den. Jag tror din syn på honom förändras då. Slut på OT nu..

Edit
Fast.., Hästen?

Edited by - Gerhard46 on 2004/07/23 16:27:16
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000