HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tweaka Philips 963SA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dB
Member

425 Posts

Posted - 2004/07/15 :  12:47:49  Show Profile Send dB a Private Message
Hej alla glada!
Vet inte riktigt om den frågan kanske passar bättre på DIY forumet, men jag chansar här! Nån av er som har tweakat Philips 963SA eller har tipps om nån hemsida med bra ritningar/beskrivningar?
Tack på förhand
dB

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2004/07/15 :  13:50:16  Show Profile Send Baltazar a Private Message
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2955

Kanske något matnyttigt. Har fortfarande 1.5 års garanti kvar på min så jag väntar själv med moddningen :)

Mvh

Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2004/07/15 :  14:14:21  Show Profile Send dB a Private Message
Hej Baltazar
Tack för tipset! Tänkte samla all info jag kan hitta och sen prata med en elektronik guru (min kära far). Han brukar vara bra på att hitta på förbättringar/modifikationer på saker och ting. Men det gäller att hitta så mycket informationer själv…
dB

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/07/15 :  17:20:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Du kan säkert applicera en del av Bernt's tweaks från hans Cambridge CD. Kolla in: http://www.hififorum.nu/artiklar/Bernt_tweakar/CambridgeD500SE/index.htm

Jag skulle nog satsat på att lägga in miniatyrspolar i serie med kraften och ev. göra om kraftaggreget för linjesteget. Jag har för mig att vi snackade tweaks för denna spelaren för några månader sedan, sök så kanske du hittar en del.
Har du sett denna: http://www.tweakaudio.com/Philips%20DVD963SA.html ?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2004/07/15 :  18:00:46  Show Profile Send dB a Private Message
Hej Pac
Har kollat Bern’s reportage & funderat på saker han har gjort. Finns en del intressanta saker där! Måste skaffa mig en schema på 963an...
Tack för alla förslag!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000