Author |
Topic |
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2004/07/15 : 11:43:18
|
Sommartider är fyndtider, och jag har just, fast jag egentligen inte har råd, fyndat ett begagnat slutsteg. En Plinius SA-102. Detta låter ruggigt mycket bättre än min gamla integrerade, Plinius 8150, som jag kopplade cd:n till slutstegsdelen på. Helt plötsligt hör jag alla tidigare uppgraderingar (högtalare, kablar) som, handen på hjärtat, inte riktigt gjort den där stora skillnaden i ljudet jag var ute efter.
Dessvärre hör även katterna det! När jag nu sitter med katten i knät och lyssnar, rycker den hela tiden till och spanar efter olika ljud i rummet. Särskilt synthljud. De kan inte längre ligga still och koppla av. Och inte jag heller, så som de håller på och sprätter.
Någon annan som märkt av att djur påverkats av förändringar i stereon? Gissar att hundar har det ännu värre. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
|
Skurt
Medlem i AÖ
272 Posts |
Posted - 2004/07/15 : 11:58:00
|
Faktiskt inte, eller iaf inte våra hundar så länge man inte spelar skivor med hundskall Kan ibland gå fram till högtalaren om det är "konstiga" ljud, ungefär som Queens of the stone age - The real song for the deaf (en massa lågbas, hjärtslag och liknande)
Grattis till investeringen. Dom är grymt snygga Plinius-stegen (ljudet är ju inte heller att klaga på). Hade jag inte haft mitt McIntosh-steg så hade jag förmodligen jagat Plinius eller kanske ML27. |
|
|
Hepcat
Member
1103 Posts |
Posted - 2004/07/15 : 12:16:59
|
Jag har upptäckt som nybliven katt innehavare att det gäller att inte flytta sig från lyssningsplatsen för då ockuperar katten platsen sitter man där så lägger sig kattungen sig i knät. |
www.selleri.de
|
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2004/07/15 : 13:51:37
|
Skurt: Tack, jo jag gillar också deras råa charm. McIntosh är inte fula direkt heller.
Hepcat: Stämmer bra det! Nästa upptäckt är att det går att flytta på dem (om man har hjärta till det). |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
|
|
kungpingvin
Member
406 Posts |
Posted - 2004/07/15 : 13:58:59
|
Mina katter lär sig att när jag sätter mig så är det bara att flytta på sig och det fortare än kvickt annars blir de platta Inte riktigt kanske men principen är att sätta sig eller helt enkelt sjasa ner dem.
Men sen så har vi ju det där med hjärtat, nu när jag har en kull hemma och två kattungar och mamma katt ligger ihop i fåtöljen tar det verkligen emot att flytta dem, sätter mig faktiskt på golvet istället någon gång emellanåt när jag känner mig storsint
Annars tycker jag katter tar det ganska lugnt med stereon och ljud därifrån. Kattungarna går väl igång lite mer kanske men det är en vanesak. Nu kan de också ligga och sova på mig framför stereon.
Passar på att göra lite reklam, en av ungarna är till salu, nämligen lilla fina hanen Spå. Rasen är ocicat, sök på nätet för mer info.
http://members27.clubphoto.com/jonas865542/guest-1.phtml
/Jonas
|
|
|
Empress
Sodom & Gomora, the equality place
276 Posts |
Posted - 2004/07/15 : 14:04:01
|
Visst märker katter det. Betänk att kattstakckarna hör skärljudet av din kniv när du skall stycka upp grönsaker...
Den enda jag märker av katten hemma är när den vill ha mat. Då kör hon klorna in i fötterna och hänger och morrar lite. Annars är det husses säng som gäller (läs bästa lyssningsplatsen) Med eller utan husse.
Hatoil: Håller med.:) Har man hjärta till att flytta katten när den ligger och lyssnar på musik? |
Män BÖR vara kopplade!(Som vill det!) Writing is work of passion, not a work of grammar! |
|
|
Robis
Member
552 Posts |
Posted - 2004/07/15 : 14:25:57
|
Jag har en sköldpadda, och dom är ju döva så..
Däremot kanske han känner vibrationer av lågbasen
/Råbis |
|
|
pontus
Member
392 Posts |
Posted - 2004/07/15 : 17:33:57
|
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2004/07/15 : 17:37:49
|
Är det en mono-katt, (ettöra) |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Silversurfaren
fd. headonist
1075 Posts |
Posted - 2004/07/15 : 17:52:09
|
mono-katt! lol |
|