HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Feet of Silence på Spiderrack?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/07/15 :  11:51:05  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Någon som vet om den här lösningen även passar ett Spiderrack?

http://www.solid-tech.net/products/rack.htm# (klicka på feet on rack.)

Jag skulle behöva någonting mer fjädrande under min skivspelare som står överst i ett Spiderrack, och undrar om det här kunde vara någonting. Som det är nu (racket står på ett gammalt brädgolv) får man gå försiktigt förbi när skivspelaren är igång, och dansa är inte att tänka på (även om jag inte är en sådan kille). Hittar ingen ytterligare information om den lilla träplattform som fötterna står på. Kanske måste man låta tillverka egna? Någon som har måtten på Rack of Silence 'ribborna'?

Jobbigt om man skulle behöva byta hela rasket.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se

Johnny_Fiasco
Member

284 Posts

Posted - 2004/07/15 :  13:19:54  Show Profile Send Johnny_Fiasco a Private Message
Du behöver nåt som får skivspelaren att hålla sig stilla. Ett tips, som funkat förr, är att fixa en cykel eller moped slang och pumpa upp lagom löst under skivspelaren. Eventeullt kan du testa med att köpa en sten skiva och lägga mellan slangen och skivspelaren för att öka den rörliga massan. Billigt som tusan i alla fall, det kostar så lite att pröva att du kan göra det idag!
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2004/07/15 :  13:42:09  Show Profile Send forken a Private Message
Se till och testa innan du köper något. När jag köpte min skivspelare så använde jag Feet of Silence först imed jag hade ett Rack of Silence redan. Detta lät riktigt dåligt, hade inte provat spelaren på något annat underlag så jag kopplade inte att det kunde va fötterna som ställde till det. Fast provade den med en MDF skiva på toppen av racket utan Feet of Silence och då lät det bra igen.

Har en Rega P25a.
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/07/15 :  13:47:53  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Jag skulle helst slippa en ny hylla. Dvs något som går att balansera på själva 'pinnarna' i racket (vars själva idé är att inte ha hyllplan alls, även om skivspelaren just för tillfället står på en granitskiva). Låter annars som ett bra tips under andra förutsättningar. Cykelslang skulle jag (tyvärr) bara acceptera om man inte såg den, och det är jag rädd att man kommer att göra i mitt fall.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/07/15 :  13:50:18  Show Profile Send MartinH a Private Message
Kanske cerraballs fötterna som finns för spider kan vara ett alternativ ???
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/07/15 :  18:44:25  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
forken: Bra att veta! Jag vill ju absolut inte att det skall låta dåligt. Kanske en vägghylla är enda alternativet egentligen, eftersom problemet är brädgolvet. Om du hade en rack of silence med feet of silence och inte var nöjd med ljudet... så låter det inte så lovande. Himla svårt att prova rack hemma dock. Vad hade du för golv?

MartinH: Jag har nu en stenskiva på ceraballs, med de är ju ingen flytande upphängning direkt. Tunga steg i golvet gör lätt att nålen hoppar. Det blir ännu värre när barnen blir större (och tyngre) för de springer ofta förbi där.

Att jag tänkte på feet-lösningen var att jag hade sett en sådan kombination på bild, under just en skivspelare.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2004/07/15 :  22:09:01  Show Profile Send forken a Private Message
mitt problem låg inte i golvet utan tror jag i att jag hade en flytande upphängning(feet of silence) med en spelare utan någon upphängning. enlig vad jag hört så ska man inte ha någon upphängning på en spelare om den inte redan har det själv, vet dock ej om detta stämmer. tror en vägghylla är den bästa lösningen.

har inte mätt fast tror måtten nästan är samma på 'ribborna'.
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2004/07/16 :  09:12:47  Show Profile Send cebo a Private Message
Hatoil:

Kanske SD-fötter vore något för dig. Har satt på sådana på min gamla Technicsskivspelare. Det blev bättre för mig, blev inte lika känsligt för vibrationer som tidigare. Jag har iofs vanlig stereobänk

http://www.sonicdesign.se/hemsida.html

/cebo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000