HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 RG62 hjälp önskas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:08:45  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hejsan!

Har en liten DIY-newbiefråga, det är så att jag har några meter koaxialkabel (RG62) som jag tänkte snickra ett par signalkablar av.

Trodde att det bara var att löda mittledaren till mitten på kontakten samt kabelns skärm till kontaktens skärm men när jag sökte lite i olika topics så verkar buden vara många hur kopplingen skall ske så nu vet jag varken ut eller in.

Vore tacksam om någon kunde ge mig det "rätta" svaret.

Mvh /

Comus

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:21:17  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
till vanlig rg62 och ska ha den till signal ska man koppla som du säger.

om du har en dubbel skärman ska man koppla den ytersta skärmen till "källkontakten" men inte i den andra änden. det finns oxå lite olika kopplingar om man vill använda dom som högtalarkabel

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2004/07/10 :  00:45:34  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Tack så mycket för det snabba svaret smallsuper_man!

Nu är det bara och se om man lyckas att löda utan alltför mycket kyla.

Mvh /

Comus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000