HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Surround bypass
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FranzH
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/07/10 :  00:46:29  Show Profile  Visit FranzH's Homepage Send FranzH a Private Message
Förstärkare som Amplifix och Thor har en liten funktion som ibland kallas surround bypass. Det innebär att man tillåter en ingång att gå förbi försteget eller framför allt volymkontrollen i en integrerad anläggning. Fördelen är då att man kan ha en påkostad stereoförstärkare kopplad till sina fronthögtalare och samtidigt ha t.ex. en hembioreceiver indirekt kopplad till samma högtalare. När jag lyssnar på 2-kanal går allt ljud via stereoförstärkaren och i surround utnyttjas receivern till volymjustering samt för drivning av övriga högtalare.

Min fråga är huruvida detta är en funktion som är möjlig att komplettera med i efterhand? Borde detta vara ett omfattande ingrepp? Jag tänker nog inte utföra det själv utan vända mig till någon av de professionella moddarna.

Förstärkaren i fråga är en Korsun V6i.

Driver sajten https://www.car.info

Edited by - FranzH on 2004/07/10 00:47:27
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000