HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Fylla i gropar...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Psycho
Member

65 Posts

Posted - 2004/07/06 :  08:17:12  Show Profile Send Psycho a Private Message

Jag har använt skruv vid ihopsättning av mina högtalare och sedan försökt få till pianolacksyta ovanpå björkfanér. Det ser ganska bra ut tills jag börjar polera upp ytan. Då syns det direkt att klarlacken har sjunkit (har sjunkit > 2 månader) och det har blivit gropar vid skruvarna.

Är det någon som vet hur man kan fylla dessa gropar utan att det syns? Skulle det fungera med transparent epoxy och sedan ett extra lager klarlack ovanpå ?

/Tobias

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2004/07/06 :  12:12:07  Show Profile Send dajz a Private Message
Att använda skruv när man ska lacka brukar oftast betyda problem med sjunkande spackel. Plastic Padding har jag hört att folk använder. Man vill ha ett så hårt och icke krympande spackel som möjligt. Egentligen skulle jag vilja säga, bygg nya lådor utan skruv.
Att försöka höja upp klarlacken tror jag kan bli svårt, då skulle jag nog lägga klarlack så det blir slätt och polera upp det.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8476 Posts

Posted - 2004/07/07 :  00:06:05  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Har själv erfarenhet av sjunkande skruvar,har hört att det går att försänka skruven och plugga hålet vet ej hur det blir.Har fogat med lim och plugg med bra resultat.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000