HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hur höga "spikes"?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/09/26 :  15:04:55  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Antingen är det en ovanligt dum idé,
eller så är den genial !!!!!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2002/09/26 :  15:59:29  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
quote:
Originally posted by sound4pleasure

Borde inte det bästa vara att ställa högtalarna på fot av magneter. På så vis får man dem att "sväva" fritt och ingen överföring av vibrationer. Borde vara magneter i sidled också en "bit upp" för att förhindra förflyttning i sidled.

Är det någon som har testat? Kanske detta är en galen ide´? Påverkan av magnetfält osv.....

-Just Another Foolish Stringbender-



Säkert en jättebra idé!
Väger man även in problemen att förverkliga idén, samt de kostnader detta bör föra med sej, så förefaller dock idén heltokig! Åtminstone ställt emot storleken på den ljudliga förändringen som idén kan åstadkomma.

Strmbrg,

Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/09/26 :  20:30:15  Show Profile Send mag a Private Message
På en liten stativare skulle det kunna genomföras utan större kostnader, förutsatt att man gör det själv då.

//Magnus
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/09/26 :  20:37:21  Show Profile Send n/a a Private Message
Hmm... Testa Base Technology under högtalarna... Det närmaste man kommer total frikoppling vad jag vet.. Har hört det på en hel del olika högtalare och det har varit klart positivt i alla fall! En annan sak är ju också att golvet nästan aldrig är samma på dom två platser där högtalarna står.. Alltså, olika underlag, resons osv..

//X-ray



"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."


-Voltaire
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/09/26 :  21:13:50  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
quote:
spikesen (heter det så??)


Vet ej men jag gillar det. Bättre än spajksen som man förmodar att språknämnden(eller vilka det nu är som bestämmer sådant) skulle komma att stava det om det blev tillräckligt inarbetat för att vara ett försvenskningsaktuellt ord.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000