HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Heather Nova (nya DVDn m.m.)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2004/07/01 :  13:24:11  Show Profile Send Skurt a Private Message
Vet inte om folk här uppmärksammat att fröken Nova släpper en DVD 040818, "Live from the union chapel". Verkar aningen snålt med låtar men om dom lyckas fånga hälften av det man upplevde på Cirkus i höstas (?) så lär det ändå vara värt pengarna. En av de bästa konserterna jag varit på, förmodligen för att jag inte riktigt visste vad man skulle hoppas på att få se och höra.

"The DVD will also include the first general release of the music videos for Drink It In (directed by Mira Thiel) and River Of Life (directed by Wolf Gresenz) and the beautiful and previously unreleased track Photograph accompanied by images by Louise Roberts."
http://www.heathernova.com/

Ni som inte upptäckt denna, till rösten (kanske utseendet också?), änglalika Heather Nova har nu en ny möjlighet. Ni som hört henne under "Dawsons-creek-perioden" och därför inte gillar henne bör veta att hon på senaste skivan "Storm" valt ett mer laid-back popsound som bakgrund till hennes ballader. Rekommenderas!

Igår kväll lyssnade jag just på denna skiva och "återupptäckte" henne s.a.s. Grejen är att jag inte varit överförtjust i soundet på nya skivan, känns lite nervig och vass (som om man förstärkt de övre frekvenserna). Så jag vred ner styrkan på frekvenserna över 10 000 Hz och vips kändes det som en riktigt bra inspelning. Känns inte heller som jag går miste om några högfrekventa ljud när jag gör detta. Någon som upplevt detsamma? Någon som har lust att prova och dela med sig av erfarenheten?

Edited by - Skurt on 2004/07/01 13:24:52

johel572
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/07/02 :  12:36:05  Show Profile Send johel572 a Private Message
jag tror ni slog huvudet på spiken där. Skivan låter rätt "vass" ibland. Har ingen möjlighet att kunna dämpa något register (äger inte dylika grejer) så jag kan inte utala mig om jag tycker att det låter bättre. Dock tycker jag att skivan är rätt så ojämn, vissa bra spår men mycket mediokert material därimellan (nu pratar jag om 'storm').

Nu har Ola Magnell letat sig in i Johans Cd-spelare...
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2004/07/06 :  00:46:32  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
Tack för tipset om den kommande DVD'n!! Heather har varit en av mina absoluta favoriter i många år. Personligen tycker jag hennes senaste är en 5 poängare! Men i princip alla hennes skivor är ruggigt vackra :-) Själv hade jag turen att få se henne i Malmö för en handfull år sedan.. Bara Paul Kelly på KB som slår den konserter :-)

(Har själv inte märkt av den vasshet du beskriver dock.. Mycket bra ljud ..)

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

mattiasw
Member

52 Posts

Posted - 2004/07/13 :  04:23:09  Show Profile Send mattiasw a Private Message
När det gäller Heather Nova och hennes album så är min åsikt att hennes tidigare alster är de bästa (kanske dock inte de på "First recording - albumet) dvs "Glow Star" och "Oyster". "Siren" är rätt ok, medans "South" är riktigt dålig. Nyaste plattan "Storm" är dock rätt ok, om än inte som de gamla. Gillar man henne live så är ju "Wonderlust" en helt ok platta, men den äldre "Blow" är bättre, men som så ofta når inte någon av dessa upp till den magiken som hennes konserter innehåller. Hennes singlar har ibland också innehållit en del godbitar som andra och tredje spår - värt att kolla upp för den som blivit kär i Heather :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000