HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 OT: LG Plasma modell MZ-42PZ44
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2004/06/30 :  11:46:49  Show Profile Send Guru a Private Message
Hej !

Sorry moderatorer men jag är lite i tidsnöd så jag postar denna här....

Har fått ett erbjudande att byta ut en trasig bakprojektions tv mot denna, är det en bra modell ?
Det ska tydligen finnas en uppdaterad version av denna, men hur ser man att den är uppdaterad ?

Mvh

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/06/30 :  13:09:59  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag har kollat upp det och det finns en LGplasma med beteckning 42PZ90 som förmodligen är den nya modellen. Så det borde som i fallet mellan Philips 42PF65 och 42PF55 att den med lägre versionsnummer är den äldre.Men är dock inte säker. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2004/06/30 13:10:40
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2004/06/30 :  13:20:10  Show Profile Send Guru a Private Message
Jag kikade på LG's hemsida och där står det att den är uppdaterad med den senaste panelen, man vill ju inte köpa en och sedan få den gamla....

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
MZ-42PZ44
Nu uppdaterad med den senaste panelen som har hela 3000:1 i kontrast och 60 000 timmars brinntid. Bilden får ett rejält lyft med denna panel. Vi har givetvis behållt linjedubblare från Faroudja för knivskarp skärpa, bild i bild och delad bild innebär att du kan titta på två kanaler samtidigt.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''



www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi%3Fid%3D1165" target="_blank">http://www.lgenordic.com/index.html?content=http%3A//www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi%3Fid%3D1165
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/06/30 :  13:49:50  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja då torde det ju egentligen vara som jag antog att det är den sista siffran i sifferbeteckningen som avgör om det är en ny eller gammal modell. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2004/06/30 13:50:08
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000