HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 stativ till centerkanal
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

aland
Starting Member

18 Posts

Posted - 2004/06/29 :  22:34:17  Show Profile Send aland a Private Message
Jaha så var det dags att lösa nästa problem, ett stativ för centerkanalen.

Jag har tänkt ut följande lysnade lösning?!
Eftersom jag inte ännu har ett ordentligt rack till utrustning tänkte jag satsa på ett AV-rack från Quadraspire. Racket skulle bli så lågt som möjligt (2 hyllor) och vara byggt med de grövre 32mm rören. Under processor och dvd-skulle jag lägga Base-plattor.....

.... men nu till frågan. Jag skulle vilja placera min Nautilus HTM1 på översta hyllan. För att ytterligare döda resonanser till elektroniken skulle denna stå på superspikes.

Är det något att satsa på? Alltså ett jäkla stabilt rack med base-plattor för eletronik och spikes under center. Jag tycker inte det skulle bli någo störande vibrationer där mer?

Så här vinner man pengar och utrymme. Behöver inte köpa stativ och behöver inte köpa långa nya kablar.

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/06/30 :  09:22:26  Show Profile Send MartinH a Private Message
Låter väll bra tycker jag...
/Martin
Go to Top of Page

LJN
Member

296 Posts

Posted - 2004/06/30 :  13:58:59  Show Profile Send LJN a Private Message
-Jag skulle ställa den "mjukt" istället för på spikes. Tex. dämpfötter från Sonic Design.

http://www.sonicdesign.se/

/Lennart

/Lennart
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000