HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Finns det någon i Halmstad som....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2004/06/30 :  11:43:19  Show Profile Send Rishna a Private Message
.... har lust att snacka lite HiFi och lyssna på någon trevlig skiva eller två så här mitt i sommaren. Vore trevligt med lite sällskap och diskussioner kring detta delikata ämne som inte intresserar min sambo det minsta

/Fredrik

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2004/06/30 :  14:30:18  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Här har du en Halmstad bo till

Vi är ett par stycken som delar hifi intresset här.
Tillsammans har vi fixat och donat med två träffar (se under bildtråden).
Mitt intresse drar åt DIY men hifi som hifi...

Vi kanske kan se framöver om det blir tillfälle för en liten samman kommst

Själv är jag på... Lyssnar mycket gärna på en skiva lr två och snackar hifi. Som vanligt är det under förutsättning att min bättre hälft inte har planerat in nåt annat...

/Niclas

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/06/30 :  16:40:57  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Finns här i H-stad oxå, kom med förslag så får vi se om det funkar.

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2004/06/30 :  17:45:02  Show Profile Send Rishna a Private Message
Roligt att intresse finns!

Jag föreslår att vi träffas ett gäng en kväll; grillar något, snackar HiFi och kör ut anläggningen på gräsmattan (Ska tydligen låta fantastiskt bra om det är uppehållsväder).

Jag tar fram grillen och beställer fint väder så kan vi ta en helkväll hemma hos mig. Vardagsrummet/lyssningsrummet är på 18 kvadrat med 7-8 sittplatser. Det går dock att klämma in några till utan problem. Akustiken är sådär med putsad tegel, men men...

Helger är kanske enklast så jag föreslår någon lördag eller söndag i juli. För min/vår del är alla helger öppna hela sommaren så det är upp till er om/när ni kan.

Shoot!

/Fredrik
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/30 :  20:30:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Neodynium bor i staden,,, han har dessutom FINA kontakter.
Bjud in honom på en fika och han kanske bjuder tillbaka på någonting

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2004/06/30 :  22:20:43  Show Profile Send Piggen a Private Message
Jag är också på! För min del så passar första halvan i juli bäst...

Audio Nicke:
"Vi är ett par stycken som delar hifi intresset här." - Hmm, om jag inte har varit helt packad på våra träffat så är vi nog lite fler än "ett par" Hade du sagt ett par dussin så hade det nästan varit närmre sanningen hehe

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/06/30 :  22:27:05  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Ska prata med Neo, han kanske kan göra ett bildreportage på Euphonia-audioforum.............

Vilken musik gillas förresten?

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/07/01 :  00:16:06  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
jag anmäler mitt intresse med förtjusning!

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2004/07/01 :  11:24:29  Show Profile Send Rishna a Private Message
Ska vi ta söndag 11/7 preliminärt? Framåt eftermiddagen? Om någon har tillgång till för ändamålet lämplig lokal vore det givetvis toppen, annars tar jag fram ett par grillar och sätter ut ett par Carlsson OA50 på gräsmattan nedanför köksfönstret. Ta med er vad musik och teknik ni känner för (har ganska begränsat urval själv) så ska det nog lösa sig.

/Fredrik
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/01 :  13:56:36  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
VR-8:
Du e väl för go du.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/07/01 :  16:20:47  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Kunde inte låta bli............tyckte Zalve öppnade dörren med "FINA kontakter".........

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/01 :  16:28:30  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Konstigt! Jag tolkade Zalves kommentar som att Neo känner många hifi-nerdar i Halmstad.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/07/01 :  16:32:53  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
"Hi-fi nerdar".......?........det krävs en för att känna igen en ......

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/01 :  23:39:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Kul med träffar, jag hänger gärna med!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/02 :  02:02:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Finns det plats för fler Göteborgare?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2004/07/02 :  11:17:00  Show Profile Send Rishna a Private Message
Okej, nu börjar det likna något. Söndag 11/7 kl. 14.00 och framåt. Vid fint väder börjar vi med grillning och utomhuslyssning (Carlsson OA50, OA52.3). Senare kan vi dra oss in i lägenheten och som jag ser det kan vi nog klämma in en 20 pers inkl. "fler Göteborgare" utan att det blir för trångt. Lite knuff och stök klarar vi väl av. Blir vi fler så ordnar vi det.

Kaffe, fikabröd och ev. stärkande står värden för samt grillkol och sittplatser.

Parkeringsmöjligheter finns alldeles inpå knuten och är ej avgiftsbelagda.

Ni som vill ha adress och vägbeskrivning; skicka ett PM till mig.

Varmt välkomna!

Ps. Vill ni ta med egna prylar går det naturligtvis bra. Ds.


Edited by - Rishna on 2004/07/02 11:18:10
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2004/07/10 :  11:17:59  Show Profile Send Piggen a Private Message
Okey, nu börjar det närma sig. Nu får vi nog börja hålla tummarna för att vädret ska ändra sig (det regnar) så att det blir någon utomhuslyssning. Vilka kommer förresten?

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/07/10 :  14:15:32  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
får jag så är jag med!

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/07/11 :  13:34:37  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Jag vill komma en stund..........adressen tack!

Mvh
Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!

Edited by - VR-8 on 2004/07/11 15:35:58
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/19 :  09:05:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hejsan igen!

Tyvärr fick jag förhinder så jag kunde inte delta. Hur gick det för Er? Hade Ni kul?

Vänligen,

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2004/07/19 :  09:29:42  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Instämmer i denna undran. Var själv bortbjuden på släkt middag...

/N

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000