HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fråga om krav på cd-transport
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/06/22 :  20:28:11  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Om man vill kunna använda DAC:ar med 24/96, 24/192 uppsampling och liknande, ställer det några speciella krav på drivverket? En del äldre cd-spelare sägs ju vara förträffliga att använda som transporter.

mvh

Never trust someone who claims to be God.

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2004/06/23 :  08:24:44  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Det är inte alltid digitalutgången på en cd-spelare är särskilt påkostad, så även om spelaren i sig håller hög kvalitet, så kan resultatet när man använder den som transport vara en besvikelse.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/06/23 :  10:36:23  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Ok, men förutsatt att digitalutgången håller måttet finns det alltså inga andra faktorer som spelar in?

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/06/23 :  10:52:38  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag använder en gammal TEAC drive vilket var ett fantastiskt lyft från min tidigare billiga Sony. Riktigt varför vet jag inte men jag gissar att mekanisk stabilitet, mindre jitter spelar en stor roll i det hela.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/06/23 :  14:22:24  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Jo precis jag lurar på att köpa en gammal Teac som i sin dag var referensspelare. Teac kommer nästan alltid på tal när man pratar transport har jag en känsla av. Vilken Teacmodell använder du, Micke Y?

Never trust someone who claims to be God.

Edited by - filikoster on 2004/06/23 20:08:48
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000