Author |
Topic |
Pabo
Member
993 Posts |
Posted - 2004/06/24 : 19:54:32
|
peranders
Ja, det har varit lite trögt men vi har levererat flera demosystem till kunder som är mer än nöjda med deras prestanda. Vi är eventuellt på väg in i ett projekt som kommer leda till två effektklasser i färdiga system men det är inte klart och mer kan jag inte avslöja förrän det är färdigt.
Bernt Jansson
Vi hoppas att det kommer bli moduler av till slut. I sådana fall blir det 120W och 300W moduler med inbyggt överströmskydd, softclipping samt differentiell ingång. Alltihop beror lite på hur de första affärskontrakten utformas.
esl
Du är mycket välkommen, hör av dig i god tid innan så att vi är hemma, det är ju semestertider. Pippihögtalarna ja, det hade varit roligt att ha dem men nu har jag ju köpt på mig en massa element samt ett par Dynaudio Audience. |
Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen! |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/06/24 : 20:28:52
|
Det låter ju intressant. Någon vink om hur det hela står sig mot Ice? |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Pabo
Member
993 Posts |
Posted - 2004/06/24 : 22:52:38
|
Bernt
Det är nog en smaksak men rent mätmässigt är de ganska likvärdiga. VCCA har mindre fasvridning vid 20kHz men ICE har lägre minimidistorsion. Det finns de som har sagt att VCCA låter bättre än ICE men det finns säkert de som säger tvärtom. |
|
|
Pabo
Member
993 Posts |
Posted - 2004/06/26 : 19:38:09
|
peranders
I vilket nummer av High Fidelity menar du? Jag köpte senaste och där fanns ett test på TACTs senaste classdförstärkare men ingen Zappulse. Menar du förra numret? |
|
|
peranders
Member
2456 Posts |
Posted - 2004/06/26 : 21:16:00
|
Senaste numret.... för oss prenumeranter nummer 2004/5 |
/Per-Anders eller P-A |
Edited by - peranders on 2004/06/26 21:16:52 |
|
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2004/06/28 : 16:00:54
|
Är det någon som har en liknande förstärkare i Dalarna som man kan få provlyssna ?
Jag behöver fortfarande hjälp med att knåpa ihop ett schema på strömförsörjningen....är det någon som vill hjälpa mig så kan ni väl dra iväg ett mail till mig. :)
Mvh
|
Edited by - Guru on 2004/06/28 16:03:49 |
|
|
Fostex
Member
406 Posts |
Posted - 2004/06/28 : 22:17:22
|
Vad får man ge för 2st ICE moduler? |
// David |
|
|
peranders
Member
2456 Posts |
Posted - 2004/06/29 : 09:16:27
|
Det är tyvärr inte helt lätt for de säljer endast till OEM-kunder. Man få väl ha lite kontakter antar jag. |
/Per-Anders eller P-A |
|
|
php
Member
237 Posts |
Posted - 2004/06/29 : 12:31:49
|
quote: Vad får man ge för 2st ICE moduler?
Slå en kik under säljes här på forumet, brukar rulla förbi ICEpower-annonser... |
www.skivatbrod.com |
|
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2004/06/29 : 12:46:54
|
Dom som sälj där nu känns lite väl dyra...finns billigare.
Mvh |
|
|
rikkitikkitavi
Member
653 Posts |
Posted - 2004/06/29 : 13:08:03
|
kondensatorbanken som skall användas, skall den bestå av kondensatorer avsedda för switchändamål? eller tar de "lokala" kondingarna (på ICEpower PCB) hand om det så man kan nöja sig med mindre krav (ej RIFA PEH200 a $$$)
Kan man få en massa konstiga resonansfenomen mellan kondensatorbanken, resistans+induktans + kapacitans i systemet?
Någon som har kollat upp hur detta påverkar t e x ljudkvaliteten?
Det är ju trots allt ganska stora switchströmmar som går fram och tillbaka i kretsen. Och det är inte helt lätt att få till det med switchade nätaggregat, vilket ICEpower är , fast ganska bredbandigt sådant.
Pabo, var är du? du kan ju allt om detta...
/rickard |
I m only in it for the DIY |
|
|
Pabo
Member
993 Posts |
Posted - 2004/06/29 : 15:22:40
|
På ICEpower, mina egna VCCA och de flesta andra klassd-förstärkare sätter man alltid en liten induktans på matningen för att reducera strömripplet i matningsledarna fram till kanalen. Det innebär att kondensatorn som sitter på kortet får hantera de högfrekventa switchströmmarna och det är det man vill för att minimera störningar. Saken är också den att ICEpower är fullbryggor vilket innebär att man hela tiden tar ström från plus till minus i strömförsörjningen och inte plus till jord alternerat med jord till minus. Därmed reduceras ripplet ytterligare. |
|
|
gongken
Member
539 Posts |
Posted - 2004/08/17 : 13:10:24
|
Hej Guru!
Jag är i full färd med att bygga ett slutsteg med 2 500mk2 ICE-moduler och traditionell nätdel. Jag kommer att lägga upp en tråd om detta lite senare... |
En vit Volvo svänger in på Ringvägen. |
|
|
Topic |
|