HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Diy träff (med HFLS1'are)????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2004/06/11 :  22:48:16  Show Profile Send Frasse a Private Message
Hejsan jag tycker det vore intressant med en diy träff som kretsar kring HFLS-1 med spännande elektronik till. Någon mera som är sugen?

Edited by - Zalve on 2004/06/11 23:45:21

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/06/11 :  23:03:54  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
det skulle vara tokroligt! var skulle den äga rumm då isf? jag bor iaf i stockholm

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/11 :  23:11:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Man kanske skulle ta med på något centraltställe... Typ Örebro. Nära för många =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2004/06/11 :  23:13:43  Show Profile Send Frasse a Private Message
;-) Jasså du är vaken zalve din mobil går inte. Tillfäligt fel säger de i luren. Jag kan tänka mig att åka en sväng om det är så örebro går bra. Stockholm är lite långt kanske.

MVH - Tony Franzén

Edited by - Frasse on 2004/06/12 09:01:27
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/11 :  23:44:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Min mobil på alltid på... Däremot så har Felia haft lite strul med några master i närheten.

Sensommaren kanske ?! Måste kolla med frun, och blivade modern om det skulle vara OK att vara här.
Om vi skall ha HFLS1 träff, så får vi väl bjuda in de som gjorde det största jobbet med HFLS1an.
Pär och Per vet jag. Var Nagref med oxå?

Kanske skulle börja med ljudrummer, så det är klart tills dess?!?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/06/12 :  10:11:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Låter riktigt roligt!
Se hur många HFLS1 som får plats på en bild kanske.

Helt rätt, Anders var med med ideér på frontbaffeln.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2004/06/12 :  10:17:47  Show Profile Send Frasse a Private Message
Jo spännande värre. Snart dyker zalves bilspedition och hämtar en hög med MDF så det kommer ett par nya HFLS1 till världen.

MVH - Tony Franzén
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2004/06/12 :  20:23:24  Show Profile Send pix a Private Message
I´m in
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/13 :  00:30:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag skall börja kolla upp Nåt datum i september och redan nu kolla med barnvakt ;)

Jag tror att vi skulle kunna vara hos mig.. Vad tror du PAC? Visst borde utrymmet räcka ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/06/13 :  07:39:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Zalve,

jag hoppas och tror att vi kan bli rätt många. Jag tror också att förutom oss byggare kanske det kan finnas intresse från andra att se våra alster. En lokal i en byggdegård/skola/... vore nog inte så dumt

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

rosbacke
Member

301 Posts

Posted - 2004/06/13 :  09:56:21  Show Profile  Visit rosbacke's Homepage Send rosbacke a Private Message
Det här låter spännande. Mina är i stort sett klara. (Lite olja och slipning saknas) Får se vilket datum det blir men kan jag så dyker jag nog upp. Måste bara se om jag kan få tag på en bil under den dagen bara.

Lite trist när jag skulle testa surroundljud med dem m.h.a. en DVD rulle så visade det sig att TV hade pajat.
Skuvade isär men inga trasiga säkringar och utan schema så står man sig rätt så slätt. Inte direkt en smakstart då man borde sitta i soffan och känna sig nöjd över de nya högtalarna... Får väl lyssna till lite musik istället. Det är destå roligare nu.

--- Mikael R

Hellre ett välljudande skatbo än en förgylld tegelsten.
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2004/06/13 :  11:26:45  Show Profile Send Draken a Private Message
Bra ide,
vore kul att både se och höra innan jag börjar ett bygge, tycker en som "bara" har tittat på sidorna.
Draken
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/13 :  11:37:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Får kolla upp det där med ev annan lokal. För nyinflyttad för att veta nåt om nya området. Det bör ju vara nån hyfsad akustik miljö.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2004/06/13 :  11:41:18  Show Profile Send Frasse a Private Message
Jag kan slänga med dämpväggar har 4st som jag byggt.

MVH - Tony Franzén
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/06/13 :  11:55:02  Show Profile Send hal a Private Message
Det här har ju nästan blivit en folkrörelse.
Det är väl lika bra att hyra globen.
Kul ide´med en HFLS-träff.

Vad tycker ni om att starta en "registreringstråd" ang HFLS-1 ?
Där får man bara göra ett inlägg, dvs beskriva sitt bygge (framförallt det som skiljer från standard, fane´r, vilket stativ etc).
Man kan ju sätta upp kanske 10 parametrar som man "fyller i" .
Vet att vi hade en lite lös tråd ang detta tidigare. Men vi skulle ha en mera strukturerad sådan.
Varför då ?
Jo, det skulle vara kul att följa denna "folkrörelse" från början. Jag tror också att det är fler som bygger den än vi tror.
Hur många kan vi vara idag ? 50 eller 100 ?
I denna tråd kan man då se olika lösningar och ta kontakt med ngn som testat ett spec fane´r t.ex eller filter.

Är det en bra ide´ vad tycker ni ?


Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/06/13 :  12:50:25  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Jag har inte byggt någon HFLS-1 men jag är väldans mycket på att få se och lyssna på denna trevliga högtalarskapelse

Så jag kommer gärna om man får även om man ingen HFLS-1 har byggt....

mvh Johan

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/13 :  13:59:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
HAL: Vi är på gång med det... Dessutom kommer den en dedikerad hemsida för HFLS1an.

Nåja,,, jagfår väl börja med det, medans jag kollar efter lokal.
Jag har 2 rum hemma som skulle kunna fungera. ca 45kvm och ca 35kvm.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2004/06/13 :  14:43:01  Show Profile Send ILLY a Private Message
har inte byggt, och har inte heller några planer på att bygga, HFLS-1. Men träffar är kul och Örebro känns som en bra plats, nästan mitt emellan stockholm och göteborg. Blir ju värre för syd- och nordsvenskar, förstås. Men det blir det väl alltid?

Ska se efter om jag kan låna en lite större gryta till september, så slipper jag koka så många omgångar pasta...

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/13 :  15:25:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är lugnt... Är det nåt jag kan, så är det att koka pasta

Fast det kanske vore läge med lite engågnsgrillar istället ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/15 :  15:18:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nu är det bokat ett datum! 2 Oktober!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29996

Bara att fylla på med anmälingarna.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/06/15 :  17:34:11  Show Profile Send ayayay a Private Message
Attans! Då e jag i USA

Hade gärna kommit till detta konvent.

Men men, jag får nöja mig med mina snart byggda HFLS1:or


"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/15 :  18:17:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Har du varit och hämtat bitarna ännu ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000