HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Ballanserad nle/19 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/05/29 :  14:34:11  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Jag har ett försteg bestående av 2st NLE/19 och lite andra grejer. Nu är det så att jag funderar på att bygga om det för ballanserat utförande då den nya DA'n har ballanserat ut och "The End" stegen har även dom den möjligheten. Har inte bestämt mig för om det skall göras då jag är lite osäker på dom eventuella vinsterna och saknar även schema för hur det utförs på bästa sätt. Jag har en tvåpolig sexläges ingångsväljare (bryter enbart signal),

den tänkte jag använda för oballanserade ingångar sen så blir det en egen omkopplare för den ballanserade ingången (förmodligen bara en).
Samma omkopplare fins iofs även som 4-polig 3-läges.
Jag kommer att behöva fyra utgångar (bi-amping) även fortsättningsvis.

Vore kul med lite input, hur och varför osv.


Det här visar nästan samma uppsättning (två kanaler till)

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

Edited by - Dahlberg on 2004/05/29 15:53:08

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/05/29 :  15:20:24  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hejsan,

Jag äger en och har således testat och lyssnat. I oballat utförande, bör tilläggas.
Jag tycker att det är grymt med musik per krona. Bra kvalitetskänsla och flexibelt. Tekniska data är verkligt imponerande och bl.a. High Fidelity har testat det med goda omdömmen.

Mitt är numera överflödigt sedan Audio Research's försteg kom in i bilden och mitt finns till salu under min 'butikshylla'.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/05/29 :  15:58:24  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Jo jag har haft den här och föregångaren i ganska många år och är mycket nöjd med den. Kommer iofs att förnya låda och nätdel oavsett hur det går med det övriga.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000