HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Arken mässan!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/07/06 :  22:07:09  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Noen som har statistikk på antall besøkende på Arken-messen tidligere år? Interessant begivenhet!

Mvh Morten
HighEnd
Nordic Distributor of
MONTANA Loudspeakers / PBN OLYMPIA Pre- & Poweramps
kontakt@highend.no / +47 992 54862
www.pbnaudio.com / www.highend.no

---------------------------------------------------------------------
System: MONTANA EPX (custom made MONTANA XP i bestilling), 2 x PBN OLYMPIA MINI poweramps (2 x 500W 8 ohm, 3000VA, 400000mF, 80 kg), PBN OLYMPIA-L preamp / PBN OLYMPIA-CPS preamp powersupply, Straight Wire Level-4 wires ++

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/07 :  14:16:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Arken sidorna är uppdaterade med ett Kåseri av Micke, trevlig läsning!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/07/07 :  14:49:30  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Trevlig läsning.
Jag hade faktiskt helt missat Arken sidan som ni lagt upp.



//Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/07 :  14:51:00  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Helt rätt!
En mässa blir bättre om man själv investerar i den. Investering i form av tid, förberedelse mental inställning och inte minst att äta och dricka förnuftigt (öl är vätskedrivande...).

Tack Micke!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/07 :  16:40:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ja, Micke har verkligen hittat rätt med den texten.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/07/07 :  17:12:54  Show Profile Send MartinH a Private Message
Och besökande som har med sig div mat & dryck till oss som ställer ut är mycket uppskattat, det tar en del på kroppen att dema oxå...

/Martin
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/07 :  17:42:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Självklart Martin, jag tar med mig något litet att tugga på...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/07 :  20:17:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Måste nog ha bommat Martin på Stockholmsmässan.
Risken är att PAC har ätit upp det innan han kommer till dig Martin.

Redan nu har jag börjat planera inför Arken. Semester, Boende, Saker att göra på kvällarna.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2004/07/11 :  17:23:05  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Helt klara föreläsare så långt för minst en timme per mäss-dag i aulan är

JIM AUD legendarisk kabelmakare som på ett sätt var först med tunga kablar, ni minns väl vattenkablarna?

JOHAN LINDROOS (knoppen) kommer att hålla ett föredrag som handlar om hur man ställer in ett hifisystem i ett normalt vardagsrum. Grunderna helt enkelt.

fler kommer

mvh

sladd

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2004/07/15 :  20:31:14  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

LTS har idag konfirmerat att de accepterar inbjudan och anordnar ett antal seminarier under mässan. Det ryktas om tyngdpunkt på Göteborgs LTS.

Jakten på bra och intressanta seminariehållare fortsätter.

mvh

sladd

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/07/16 :  09:44:37  Show Profile Send MartinH a Private Message
Zalve: Jag var mest uppe och demade MOON produkterna uppe på plan 2, men vi får väll se till att ses under Arken istället...

/Martin
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/29 :  14:50:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ännu mera skvaller!!!
- Det verkar bli världspremiär hos HiFi-consulterna på en "elektronikpryl", mer fick jag inte veta!
- Audacia Audio, de som gör Clarity slutstegen, kommer att premiärvisa ett flerkanaligt försteg.
-...

Mer kommer förhoppningsvis

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/07/31 :  16:44:03  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Är världspremiären på fredag eller lördag? MvhKristofer
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/07/31 :  18:49:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det vet jag tyvärr inte, men av det jag "hört" anar jag att det kan ske redan på Fredagen. Har vi tur kanske vi får med det redan under upp-packningen

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/08/02 :  14:56:15  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Om det kommer att vara på fredag så passar det ju jättebra. MvhKristofer
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/08/02 :  19:03:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det pratas lite i tråden om VIP-natten. Nu är det dags!




Tävling på HiFiForum.nu: Min bästa HiFi-upplevelse!


HiFiForum.nu, i samarbete Arken 2004, har nöjet att utlysa en foto- och skrivartävling!



Läs mer om tävlingen, priset och bidragen här!

Vänligen
HiFiForum.nu

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/08/14 :  09:17:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ännu mera skvaller!!!
- Tidningen Bild & Ljud Hemma verkar göra en storsatsning. Det ryktas om stora montrar (TVÅ stycken!) och att det ev. blir mässerbjudanden.
- Panasonic kommer att visa den nya PTAE 700-projektorn, en ny standard för prestanda i "getingbo"-klassen?
- Lamm industries M2.2 kommer att visas upp. M2.2 monoblocken ersätter gamla M2.1 och kommer att ha ett pris av 240000:-/par. Försteget LL2 Delux kommer också att visas

Mer kommer förhoppningsvis

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/08/14 :  10:45:03  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
När kommer det nån vettig information om utställare, mässritning etc? Det är ju mindre än en månad kvar och som det är lite snålt med information om mässan.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/08/14 :  11:58:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Bra fråga, svaret jag får är att det jobbas förbrilt för att färdigställa.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/08/17 :  22:19:56  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Är det någon som vet om det finns något erbjudande eller liknande som ger rabatt på entreavgiften? (Är ju vanligt i de här sammanhangen)
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/08/17 :  22:44:22  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Kostar det så fasligt mycket att man behöver entrerabatt?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/17 :  23:16:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag kan avslöja att jag har sett vad Klubben.net/Hiend.se skall spela på. Blir klart intressant. Inget jag har hört talas om tidigare.

Skall se om jag kan leta fram en bild på det.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/08/18 :  09:02:13  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
quote:

Kostar det så fasligt mycket att man behöver entrerabatt?



Ingen aning om vad det kostar exakt men på alla andra mässor (nästan iaf) har det funnits flera vägar att gå för att komma in för t.ex. halva priset eller 2 för 1 etc etc.

Själv är jag av den uppfattningen att det borde vara gratis men men
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/08/18 :  09:36:36  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Biljettpris: Dag - 100 Kronor
Biljettpris: Helg - 180 Kronor

Inga rabatter vad jag vet...


// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/08/18 :  09:54:27  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
anarkizt:
Där ser man hur olika vi uppfattar vår gemensamma värld vi lever i.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000