HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Heil A.M.T - ny högtalare - Nyhet 3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2004/09/07 :  11:49:59  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Det är alltid kul att kunna introducera spännande produkter.

Dr. Oskar Heil var en pionjär inom elektronik och senare högtalarbygge. Han uppfann FET transistorn, och senare den legendariska A.M.T, Air-Motion-Transformer diskanten.

Originalet, enligt hans princip produceras idag i Schweiz. Den första högtalaren vi presenterar är Aulos, vilket är en 9 kilos tvåvägare. Bas/mellanregistret är snedställt mot lyssningspositionen. Känsligheten är 89 dB.

Vi kommer ta med dem till Arkenmässan. För de som önskar provlyssna dessa i Stockholm, ber vi dig komma till Audio Concept, Hantverkargatan 59.

Aulos



Investering: 15 000.-

mvh, Audio Concept, robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Edited by - Audio Concept on 2004/09/07 12:14:54

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/09/09 :  11:13:37  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Kul att Heil-högtalarna från precide finns att lyssna på i stockholm nu.
Kommer gärna förbi och lyssnar på dem med bra elektronik.

Jag har själv Kitharan :)

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2004/09/09 :  12:34:18  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Räven,

härligt. Du är välkommen. Kul att höra om dina erfarenheter med Kithara.

mvh, robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

David S.
Member

55 Posts

Posted - 2004/09/10 :  09:38:50  Show Profile Send David S. a Private Message
Räven, jag har hittat ett delningsfilter som kanske kan vara av intresse?
Jag kan tiita in någon dag när jag passerar K-ängen....

Edited by - David S. on 2004/09/10 09:46:30
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000