Author |
Topic |
ola.a
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2005/02/08 : 09:06:51
|
Även undertecknad ligger ute med 1200 kr för så dåligt tillsågade skivor till en ProAc klon att de inte går att använda. Önskar få mina pengar tillbaka snarast! Har varit i kontakt med Frasse ett par ggr under det senaste halvåretoch han har lovat att komplettera det som är felsågat men nu svarar han inte längre på vare sig pm eller mail.......Verkar skumt, riktigt skumt.
/Ola |
|
|
Frasse
Member
324 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 20:58:23
|
Hej inget är skumt läs zalves quote ovan. Jag börjar nu komma ikapp och börjar att skicka alla gejer i de närmaste. Tyvärr har det varit lite problem att få bredband i lägenheten. Verkar som jag får dra på mig blå byxorna och dra in det själv då husägren ej vill bekosta detta. Därav de långa svars tiderna. Nu har däremot mitt ex fått igång sitt så nu får jag låna hennes dator om jag ärsnäll vill säga. :-) |
MVH - Tony Franzén |
|
|
rokk
Member
181 Posts |
Posted - 2005/02/23 : 22:50:13
|
Mjo, vore trevligt att få sina saker.. Har väntat sedan juni förra året på mina... Är det möjligt att få någon form av plåster på såren... har trots allt gått 8 månader(!) sedan betalningen skedde.
Det är trots allt en stund. |
|
|
ola.a
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2005/02/24 : 10:25:44
|
Jag vill ha tillbaka mina pengar, sitter med Frasses felsågade/frästa mdf skivor sedan i augusti och har ingen som helst användning för dem. Tycker det är urdålig stil att göra på detta viset!
/Ola |
|
|
ayayay
Inredningsarkitekt
1278 Posts |
Posted - 2005/02/24 : 10:56:20
|
Empatin flödar här ser jag.
Jag kan förstå att ni som har betalt för att Frasse skall hjälpa er vill se att det ni har betalt för kommer till er, och att det skall vara riktigt gjort.
Men jag undrar om ni har tagit er tid att läsa vad som har hänt karln
Jag tror inte någon utav er som väntar på hans hjälp skulle kunna göra ett bättre jobb om ni va i hans situation. Allt i hans liv har helt plötsligt ändrat sig, till det sämre. Hur skulle ni känna
Jag har själv beställt saker ifrån Frasse, och haft kontakt med honom vid ett flertal tillfällen. Han är en god och snäll människa (enligt min uppfattning) som försöker hjälpa oss här på forumet, vilket enligt mig är vad ett forum går ut på. Om det enda man kan bidra med för egen del är skitsnack så tycker jag man skall hålla sig till tystnad.
Ni måste förstå att det som Frasse behöver i det här läget är stöd, och kan vi ge honom det här så känner han sig välkommen tillbaka hit. Kamratskap!
Frågan är vad ni vill ha ut av honom när ni bara klagar på honom Tror ni på fullaste allvar att han jobbar hårdare för er då
"Give the man a break" heter det som bekant. Har ni väntat såpass länge som ni har gjort så kan ni gott vänta lite till. Låt honom få komma på fötter igen. Va lite mänskliga!!!
Borde vi inte ha mer tålamod och förståelse för våra medmänniskor och känna empati
|
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
|
|
ola.a
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2005/02/24 : 18:25:11
|
Bäste ayayay!
Mitt namn är Andersson, inte Gandhi och jag vill ha mina ProAcdelar eller pengarna tillbaka.
/Ola |
|
|
ayayay
Inredningsarkitekt
1278 Posts |
Posted - 2005/02/24 : 19:14:21
|
Bäste Herr Andersson
Ditt svar är noterat |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
|
|
rokk
Member
181 Posts |
Posted - 2005/02/25 : 13:39:32
|
Javvist, ayayay. Jag kan förstå vad som hänt, men jag har väntat i 8 månader på min HFLS-sats. Jag har fått tomma löften om paket mer än en gång, och det har inte kommit något alls.
Vill inte vara taskig, men har man tagit sig an något så får man se till att klara av det, eller lösa det på lämpligt sätt. t.ex betala tillbaka pengarna till de som inte vill vänta, eller helt enkelt förklara att det kommer ta LÅNG tid, istället för att ge tomma löften.
Jag är inte arg/sur eller något på frasse, men däremot lite besviken på att jag fått vänta i 8 månader på ett par lådor. Nu har hälften av limmet, spacklet mm. som jag tänkt använda till lådorna blivit skadat pga flytten samt torkat efter att ha legat i 8 månader. Så det är för mig merkostander likaså, vilket är tråkigt och jag inte räknat med. |
|
|
rokk
Member
181 Posts |
Posted - 2005/03/22 : 14:33:57
|
Någon som fått sina saker? Jag sitter fortf här utan delar. |
|
|
ihlberg
Member
57 Posts |
Posted - 2005/03/23 : 01:28:54
|
Samma här: Inga lådor ännu
|
|
|
ola.a
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2005/03/23 : 07:39:40
|
Samma här! Och ingen ville köpa de felkapade ProAcdelarna jag köpt av Frasse. Vad skall man göra nu? Det blir nog inget högtalarbygge för min del, jag har helt tappat lusten nu när det blev så krångligt. Min tanke från början var att gynna någon som liksom jag hänger på Hififorum, jag var givetvis medveten om att vilket byggvaruhus som helst skulle kunna göra samma jobb till samma pris (eller lägre) men det är alltid kul om man kan gynna en god sak genom ett riktat köp. Dessvärre gick det inte riktigt som jag tänkt mig......Undrar om det är många andra som inte heller fått sina beställda grejer och ligger ute med pengar? |
|
|
patst577
Member
409 Posts |
Posted - 2005/03/23 : 09:23:22
|
Jag ligger inte ute med så mycekt pengar så mig kvittar det, hoppas bara han mår bättre snart! |
/Patrik
|
|
|
ola.a
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2005/03/23 : 12:04:39
|
Håller med! Det viktigaste är givetvis att Frasse återfår hälsan jag tycker dock det är märkligt att Frasse kan dra igång med andra projekt men inte leverera det han lovat till oss andra (jag beställde mina grejer i juli 2004). http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34946 /Ola |
|
|
rokk
Member
181 Posts |
Posted - 2005/03/23 : 23:07:42
|
Jag är student och i princip pank. Jag ligger ute med pengar, och har dessutom ingen anläggning att spela på. Vet inte hur det bli med bygge för min del. KÄnns likaså krångligt, och har inte heller råd att köpa från annat ställe då jag ligger ute med pengar.
Beställde likaså så här juli 2004. |
|
|
ihlberg
Member
57 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 12:41:42
|
Har nån fått nån slags update av Frasse? Han verkar ignorera mina mail iallfall.
Men jag kommmer inte släppa det här, även om det ska behöva gå ett år till.. |
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 12:55:16
|
hehe jao frasse se till å skicka tillbaxs pengar eller mdf nu...så hemskt är det inte å bryta med tjejen... |
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =) |
|
|
ola.a
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2005/04/10 : 13:31:25
|
Frasse! Come out and play...... |
Edited by - ola.a on 2005/04/15 23:57:52 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/04/16 : 10:48:25
|
Öppet brev till Frasse som går via PM, email och "lådor till HFLS-1"-tråden
Tjenare Frasse! Det verkar som om det har blivit lite strul med lådleveranserna och några av dina kunder/forummedlemmar verkar mindre nöjda med hur detta har fungerat.
Det känns tråkigt att det blivit så här för alla goda intentioner verkar bli grusade men nu verkar vi vara vid ett ställe där jag måse agera. HiFiForum.nu kan inte stödja denna verksamheten med vare sig en användare till dig eller en annonsplats om andra medlemmar kommer i kläm. Jag har fullförståelse för din situation och att det säkerligen finns förmildrande omständigheter, men det är dags att ordna upp detta nu.
Så, jag låser "lådor till HFLS-1"-tråden så att inte fler kommer i kläm och ber dig att ordna upp så att de oavslutade affärer som initierats via HiFiForum.nu avslutas.
Himla tråkigt att det gått så här för jag vet att du vill väl och jag har kännt att detta har varit ett jättejuste erbjudande som du haft.
Vänligen, Per Adelsson
P.S. håll mig gärna informerad om framfarten och hur du tänker lösa detta. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Topic |
|