HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Lådor till HFLS-1, låst pga leveransproblem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/08/19 :  00:37:54  Show Profile Send Haakan a Private Message
läste att du ev kunde kapa upp mdf med andra mått än hfls-1...så jag tänkte bara höra vad du har för tillgång till maskiner? du råkar inte ha en cnc-fräs ståendes?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2004/08/19 :  08:24:04  Show Profile Send Frasse a Private Message
Nej men kanske kan låna en på nya jobbet men jag måste komma in lite i det hela innan jag börjar och göra en massa privata grejer. Överhandsfräs samt vertikalfräs kör jag med nästan dagligen i snikeriet.

MVH - Tony Franzén

Edited by - Frasse on 2004/08/29 18:18:59
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/08/29 :  19:34:41  Show Profile Send Haakan a Private Message
okok pma om du råkar få tillgång till en cncfräs

Go to Top of Page

rokk
Member

181 Posts

Posted - 2004/09/12 :  21:13:03  Show Profile Send rokk a Private Message
Okej, eftersom jag är telefonlös och jag inte får något svar via PM så tänkte jag att jag skulle kunna skriva här. Jag har fortfarande inte fått mina lådor(!)

Vore väldigt vänligt om man skulle kunna få veta någon status eller vad som har hänt då det var ett tag sen jag senast hörde av frasse.

MvH, Daniel
Go to Top of Page

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2004/09/13 :  23:28:52  Show Profile Send Frasse a Private Message
Då det har varit en del krångel med frakten på de senaste beställningarna så ligger jag nu lite lågt med lådsatserna. Om det är så att det finns efterfrågan så det går att samordna ett par köp så att jag personligen kan leverera dem så vore detta bättre ni får gärna pma om ni undrar över något. Jag tillhanda håller gärna HFLS1 satser även framöver jag måste bara hitta en bättre lösning på leveranserna.

MVH - Tony Franzén
Go to Top of Page

rokk
Member

181 Posts

Posted - 2004/10/05 :  10:39:02  Show Profile Send rokk a Private Message
Det var nu ca. 3½ månad sedan jag beställde min 'hfls-sats' och har fortf inte sett till någonting och inte hört ett ljud ifrån frasse på de senaste veckorna heller.

Vore kul med någon uppdatering eller så, har ju trots allt gått ett tag nu.
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2004/10/05 :  13:21:48  Show Profile Send jos a Private Message
Jag skickade PM till Frasse för någon vecka sen (eller två?) och fick till svar att han kunde fixa lådor. Låter ju märkligt att du väntat så länge

Jag är klart intresserad av lådor men kommer ju inte orka vänta 3 1/2 månad...

Frasse, vad är det som gäller?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/05 :  13:30:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Skicka PM, så är det säkrare att ni får svar.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rokk
Member

181 Posts

Posted - 2004/10/05 :  14:16:14  Show Profile Send rokk a Private Message
quote:
Skicka PM, så är det säkrare att ni får svar.

Saken är ju den att jag inte får något svar på mina PM...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/05 :  14:42:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det står ovan.

"Nu är jag igång igen och de som inte fått ev har nya beställningar ombeds kontakta mig per telefon 0768815473."

Testa och ring - NÅN i din omgivning måste väl ha telefon`?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rokk
Member

181 Posts

Posted - 2004/10/06 :  09:12:56  Show Profile Send rokk a Private Message
quote:
Det står ovan.

"Nu är jag igång igen och de som inte fått ev har nya beställningar ombeds kontakta mig per telefon 0768815473."

Testa och ring - NÅN i din omgivning måste väl ha telefon`?

Jag ringde honom efter det medelandet postats och pratade med honom,
Så han vet att jag inte har fått några, hörde senast av honom för en ~3 veckor sedan.
Go to Top of Page

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2004/10/06 :  16:12:56  Show Profile Send Frasse a Private Message
Hej det är mycket nu jag jobbar dubbla skift nu många är sjuka och vi har massor att göra. Sedan ett tag sedan fick jag tillbaka massor skickade färdiga satser som blivit transportskadade. Jag köpte ett par fräsar på clas ohllsons som spindellåsena gick sönder på efter ca 1 vecka där gick en halv ledig dag till att byta dem. Jag måste åka och lämna sågklingor på slipning för 250:-/st De billiga fräsarna håller till ca 4-5 satser så antingen får jag åka och köpia nya eller lämna in och slipa dem . Det tar ca 1 timme att åka efter mdf skivor. Förstår ni mitt problem jag har periodvis väldigt lite tid över så ibland kan det ta tid. Sedan verkar folk tycka att jag skall ha järn koll och läsa pm varje timme men de gånger jag hinner kolla och besvara pm är på en 5 minutare på jobbet då datorn knapast åker på hemma längre då jag vill vara med min familj.

MVH - Tony Franzén
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2004/10/06 :  16:33:35  Show Profile Send jos a Private Message
Aight! Jag sågar själv! Du ska ju inte behöva springa ihjäl dig
Go to Top of Page

rokk
Member

181 Posts

Posted - 2004/10/06 :  22:24:36  Show Profile Send rokk a Private Message
Njaee, kan förstå att du vill ha tid för familj och har jobb att sköta men när man inte får svar på ~3 PM efter 3½ Vecka så blir man lite orolig. Hoppas dock saker ordnar upp sig och jag får en HFLS sats snart .

Hoppas det bättrar sig.
Go to Top of Page

ihlberg
Member

57 Posts

Posted - 2004/12/30 :  12:30:31  Show Profile Send ihlberg a Private Message
Nån som vet nått telefonnr där man kan få tag i Frasse (Tony Franzen).
Jag har prövat med pm, mail, mobilnr utan att lyckas.

/Stefan
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/30 :  14:05:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Han verkar inte ha varit inloggad på ett tag. Har dock inget nr.

Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2005/01/01 :  22:26:19  Show Profile Send patst577 a Private Message
jag undrar också var han har tagit vägen då vi för ganska länge sedan kom överens att byta lite saker. Han har dock inte hört av sig sedan den 28 nov... och jag har inte fått något än.

antar dock att han dyker upp snart!

/Patrik
Go to Top of Page

ihlberg
Member

57 Posts

Posted - 2005/01/01 :  23:28:35  Show Profile Send ihlberg a Private Message
patst577:
Om du får tag i han, kan du väl höra av dig. Jag ligger ute med 1700kr
som jag gärna vill ha nått för.

/Stefan
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/01/02 :  00:02:03  Show Profile Send Haakan a Private Message
verkar skumt att försöka blåsa folk på småpengar...helst med tanke på att ipadressen finns

Go to Top of Page

ihlberg
Member

57 Posts

Posted - 2005/01/02 :  15:42:30  Show Profile Send ihlberg a Private Message
Jag tror inte han försöker blåsa mig.
Vet inte vad han sysslar med. Han kanske har extremt mycket att göra.

Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2005/01/02 :  17:15:11  Show Profile Send patst577 a Private Message
jag tror heller inte att han försöker blåsa någon, han dök ju upp förra gången han var borta!

/Patrik
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/02 :  22:20:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Frasse har PM när han kommer tillbaka. Inte varit inloggad på ett tag.
Sist vet jag att han hade strul med fraktbolaget om ersättning av skadat gods.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/04 :  11:56:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Fick ett svar från Frasse idag.

Berörda kan läsa och skicka ett mail till F.

quote:
Hejsan jag ber om ursäkt att jag inte hört av mig. Tyvärr skall jag och min sambo gå isär,
detta är ju av naturliga skäll jobbigt för oss båda. Men jobbigast är det nog för barnen.
Nu skall jag flytta och samlar för fulla muggar ihop till ett halvt bohag.
Tyvärr har jag inte kunna hålla vad jag lovat angående leveranser till vissa medlemmar på hififorum.
Dels på grund av tids brist och så har jag tyvärr ingen ork för tillfället då man trampar varandra
på tårna hemma. Mina förhopningar är att så fort jag flyttat klart och det värsta har blåst över så
skall jag få rett ut allt till er. Jag förstår om en del har trötnat så jag vill att alla som har någon
beställning som ligger hos mig skickar ett mail till tonyfranzen(a)yahoo.se med sina uppgifter.
Tyvärr är det inte klart med någon internet uppkopling så jag kommer till en början kolla mail åtminstonde
1 gång i veckan.

Ödmjukast Frasse.

Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/02/08 :  00:35:01  Show Profile Send molsson a Private Message
Har någon hört från frasse? Han svarar inte på mail eller pm. Jag hoppas mina pengar inte är borta.....

No hay banda!!
Go to Top of Page

ihlberg
Member

57 Posts

Posted - 2005/02/08 :  01:24:15  Show Profile Send ihlberg a Private Message
Senast jag fick ett svar från honom var 12dec. Jag har sen dess skickat honom säkert 5 mail utan svar.

Ligger själv ute med 1700kr

Börjar bli riktigt less..
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000