HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Frasse utsatt för vandalisering och stöld.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2004/05/22 :  20:59:13  Show Profile Send Frasse a Private Message
I Onsdags morse möttes jag av den hära synen när jag skulle köra äldsta sonen till dagis.






Sonen sprang som vanligt lite före då det ju är jätte kul att komma till dagis och leka med kompisrna. Han ropade men pappa bilen är ju sönder. Nähä tykte jag, joho det är den visst. Också fick jag se elländet fy vad ilsken man blir inte nog med rutan alla lås var sönder brutna. Massa elänigt jobb som man inte ber om direkt. Vad fattas i bilen då jo det skall ni få se.





Jo här huserade min baslåda med en cerwin vega 12" och ett fett slutsteg till. Och polisen var ju inte hjälpsam direkt. Där fick jag höra, ja v kan ju ta emot en anmälan men det är ingen större idee dem kan lika gärna gå direkt i papperskorgen. Huuuuaaaa vad ilsk jag var jag kunde inte göra något på hela dan bara gå å svära.
Försäkringsbolaget snuvade mig på 2000:- i självrisk och ersatte bara prylar upp till 5000 om man inte har en tilläggs föräkring.
Jaja det konsiga är att jag hade verktyg cd skivor mm i bilen men de fick vara kvar och cd spelaren också.
Ja jag var tvungen att skriva av mig lite.

MVH - Tony Franzén

mazon
Member

77 Posts

Posted - 2004/05/22 :  21:05:14  Show Profile Send mazon a Private Message
Fan vad trist. Beklagar !

Tjuvar är bland det lägsta som finns.
Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/05/22 :  21:15:55  Show Profile Send Mathias_J a Private Message
Instämmer helt med Mazon. Man undrar om de inte har något vettigare att göra!
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/05/22 :  21:26:18  Show Profile Send Oblivion a Private Message
bergis nån idiot som knappt visste vad han snodde bara att det såg dyrt ut

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/05/22 :  21:28:14  Show Profile Send edison a Private Message
Stulet o dylikt från mej:
1 st moppe "för hundra år sen" (gissa om jag led..hehe)
1 st bil.Stod sen i skogen 3 mil från stan, utan bilstereon och dessutom snodde dom tre kamerastativ.En påse tomma(!) ölburkar fick jag istället, haha... ;-(
1 st bilstereo plockades ur min gamla Cittrapadda.

Blev bestulen (i kyrkan av alla ställen) på den systemkamera jag hade och där filmen med första bilderna på syrrans första barn fanns, nog den värsta stölden jag råkat ut för, sett i det långa loppet.La den ifrån mej "ett par minuter" som blev en kvart...sen borta.

Någon krossade glasen på min Peugeot 205, utan att sno nåt den gången.
Nån annan pajade båda dörrlåsen på min Mitsub. Galant, utan att sno annat än trådfjärren till bilstereon...synd för dom, men mest för mej som måste laga lås och lacka dörrar.

Med andra ord:
Jag gillar inte heller tjuverier!
Det ÄR knäckande, särskilt när man just upptäckt en slik sak, man blir SÅ trött...lider med dej Frasse...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2004/05/22 :  21:31:04  Show Profile Send iffe a Private Message
Själv har jag haft inbrott i bilen två gånger. Ena gången stal de en sovsäck. Andra gången en träningsväska med svettiga träningskläder. Kan ju omöjligt tänka mig att tjuven ens fick nytta av det, men jag fick belasta min ekonomi med nya träningsgrejer för ett par tusen. Sånt gör en inte på bra humör direkt.
Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2004/05/23 :  10:25:13  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Lider med dig Frasse!!!

De verkar ha ökat med all skit på siståne
I vår har jag fått ena bilens ruta krossad två ggr.

Första gången gick de bara in och ut då jag hade rattkrycka men de inte sett det då det snöa!!!!

Andra gången ,för ca en vecka sen, klippte de andra rutan och skulle bara ha bilen, men de vred istället av rattlåset...Fattar inte hur de skulle kuna köra den med rattkrycka endå men de var väl inte vid sina sinnsen fulla.

Och inte nog med det så snodde de min Cykel ur cykelförådet, den var inte billig ca 12pap 92 och 4pap för 2år sedan på dämpare.
Den hade "bara" två lås och var inlåst i cykel garaget...
Tror ni jag fick mycket på min försäkring lr

Så, tänk så här De kan alltid bli värre

/N

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2004/05/23 :  10:41:13  Show Profile Send orthanc a Private Message
Tråkigt att det finns folk som inte kan skilja på sitt eget och en annans.

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/05/23 :  11:02:15  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Beklagligt, jag har själv varit utsatt vid flera tillfällen.
Men detta har knappast med DIY att göra, jag låser därför tråden.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000