HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Vantas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2004/05/22 :  15:24:52  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag har köpt en vantas påhängsförstärkare(den med ett i på slutet av modellbeteckningen), jag har inte kopplat in den ännu eftersom jag är mitt i en flytt.
Jag tänkte höra med er här vad ni har för erfarenheter och åsikter om denna produkt, som hifi&musik var lyriska över om jag inte minns fel.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/05/22 :  16:10:42  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag har haft en Vantas DPA S50i.Denna använde jag både till min förförstärkare/ effektförstärkarkombination från Adcom samt senare ihop med Primare A30.1.

Jag tycker att den är något av de bästa påhängsprocessorkonstruktionerna man kunnat hitta. Anledningen till att jag bytt upp mig är att jag bytte dvdspelare för att kunna spela både SACD och DVD Audio.

Numera så står den hos mina föräldrar. Nackdelen med den vilket egentligen är synd, är att den inte kan spela DTS[/b] eller något av superljudformaten[/b] , men den låter bättre än de flesta integrerade hemmabioförstärkare och om bara det andra förstärkeriet är tillräckligt bra så var det svårt att hitta bättre kombinationer enligt min smak.
Men visst går det, men då talar man om helt andra pengar. MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2004/05/22 16:24:44
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/05/22 :  16:21:03  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Det var lite roligt apropå Hemmabio som var den tidning som testade Vantas DPA S50i.Dvs det var inte Hifi&Musik.

För samma månad som de aviserade att de skulle testa denna så hade jag fått en och det var ganska exakt 4 år sedan.

Edited by - whiskyman on 2004/05/22 16:22:38
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2004/05/22 :  23:44:52  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Har bestämt för mig att jag såg den i hifi&musik, men vill dra mig till minnes att det var på "blandat bandat" som det hetter då.

Den ska få leka ihop med en Accuphace E-206, som väl är fin nog?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/05/23 :  14:29:09  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Med största sannolikhet så är Accuphace E-206 mycket förträfflig att använda tillsammans med en Vantas DPA S50i.Den testades ju faktiskt både i Hifi&Musik och i Hemmabio.

Lycka till, tror inte att du kommer att bli besviken. Det var nämligen inte jag. MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2004/05/25 15:48:48
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000