HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilseledande marknadsföring
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

schull
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/05/08 :  23:28:47  Show Profile Send schull a Private Message
Hej, vad tycker resten av forumfolket om spektakulär försäljning med högt pris utan att produkten visar hur den uppfyller ändamålet? Om det här forumet är seriöst med seriösa försäljare borde den utesluta oseriös försäljnning med betoning på rent lurendrejeri. När det handlar om granskning av produkter måste de bestämmande från forumet tillåta det för att få och behålla respekten. Är det då annars någon kvalité på det här forumet?

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/05/08 :  23:34:27  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Vilken försäljning/marknadsföring är det du syftar på?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

schull
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/05/08 :  23:36:49  Show Profile Send schull a Private Message
Det vet jag inte om jag får svara på för då kanske jag får PM, men jag kan kanske nämna "stenar och högafflar" lite skämtsamt förstås.:-)
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/05/08 :  23:37:07  Show Profile Send pesa a Private Message
Som med så mycket annat så är det marknaden som styr vad som går att sälja och vilket pris det skall betinga. Det någon tycker är lurendrejeri tycker andra är ljudförbättrande åtgärder. Där vissa tycker det krävs testresultat för att bevisa en produkts storhet tycker andra det räcker med lyssningsintryck för att avgöra vad som är bra och dåligt.

Jag såg att Du ville dra upp detta i en medlemstråd och modererade därmed den texten . Här tycket jag vi kan ha en principdiskussion i ämnet. Jag är dock tveksam vart den skall leda. Vi har varit och trampat runt i den här debatten många gånger tidgare utan att vi kommer särskilt långt.

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/05/08 :  23:43:32  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Schull> Vad jag vet finns det ingen distributör i landet för de produkter du syftar på så denna tråd är ganska meningslös....

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/09 :  01:07:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Schull: har du egen erfarenhet av dessa stena och högafflar? Eller uttalar du dig bara på vad du tror ?

Vilka oseriösa försäljare finns det på forumet?

>När det handlar om granskning av produkter måste de bestämmande från forumet tillåta det för att få och behålla respekten. Är det då annars någon kvalité på det här forumet?

Det är inget litet påhopp du gör på de som driver forumet. Skall admin granska alla produkter som näms på forumet eller bara dom som du tycker illa om ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/05/09 :  01:13:02  Show Profile Send Amund a Private Message
Sökfuktionen... Ser du vart det leder oxå.


/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/05/09 :  01:14:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Om det här forumet är seriöst med seriösa försäljare borde den utesluta oseriös försäljnning med betoning på rent lurendrejeri.


Schull, jag vet inte om du missat att vi inte håller på med den typen av likriktande censur som du efterfrågar?
Vi förutsätter att alla medlemmarna har en egen fri vilja och att de är bäst på att ta hand om sig själva. Vi kör vare sig med översittartakter eller förmynderi.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/05/09 :  02:46:28  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Det vet jag inte om jag får svara på för då kanske jag får PM, men jag kan kanske nämna "stenar och högafflar" lite skämtsamt förstås.:-)

Vem säljer dessa produkter i Sverige, Shull?
Och om nu någon skulle ta uppförsäljningen av dom så stödjer jag dom produkterna då dom är bra i rätt anläggning.

Jag tar bort de avslutande kommentarerna då jag vill undvika att vi inflammerar debatten. Var vänliga ta det via PM om Ni vill diskutera vidare.

pesa
HiFiForum.nu

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - pesa on 2004/05/09 05:24:22
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2004/05/09 :  06:49:46  Show Profile Send Saro a Private Message
bla bla bla bla. Varför ens ha kvar tråden? alla vet hur det slutar ändå
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/05/09 :  13:20:36  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Det vet jag inte om jag får svara på för då kanske jag får PM, men jag kan kanske nämna "stenar och högafflar" lite skämtsamt förstås.:-)


Schull>
Med tanke på att du förmodligen inte testat dessa produkter, så har jag åtminstone lite svårt att förstå hur du kan se detta som lurendrejeri.
Förövrigt så marknadsförs inte "stenar och högafflar" i Sverige, så vem är boven i dramat egentligen?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/05/09 :  16:01:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Samuel, du har naturligtvis rätt. Denna tråden ger väldigt lite och är konstig om man som vi här förespråkar mångfald.

Vi drar ett sträck i debatten här.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000