HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Bokrecension - Great sound stereo speaker Manual
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/05/06 :  22:50:10  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hej för 3 gången,

Börjar ta slut på inledningar om att jag åkte till "bibblan" och lånade böcker så jag börjar direkt!

Great sound stereo speaker Manual är en nyare bok, från år 2000. Den är uppe i en "Second edition". Länk till Bokus. Pris? Knappa 400 degisar.

En av grunderna till denna bok är att författaren misslyckats och gett upp ett filterarbete. Han fick sedan hjälp av en herre vid namn G.R. Koonce och tog steg frammåt igen. Koonce hjälpte så till med denna bok till sin "Second Edition".

Med boken följer en CDrom. Denna har jag ej testat än det lär jag göra innom kort. Klart intressant med ny mjukvara för högtalarsimulering!

Boken i övrigt är modern, färgglad och lite "hipp". Det gav mig illusionen av att vara dödligt seriös, vilket den nog är. Jag trodde, i min enfald (? ) att den skulle gå mer ner på djupet. Nej denna bok tramsar omkring och pratar dadda-språk om vilken typ av högtalarelement det sitter i tvapparater och billigare "sterosar". Snaaaark! Not for me please!

Boken får anses tjäna som hjälp och stöd att komma igång innom högtalarvärlden. Dock saknar jag en inriktning på denna "Great sound stereo speaker Manual" - exakt vem vänder den sig till? Mig? Dig? Alla? Några få? Inte vet jag...

Manual skriver dom i titeln. Kaxigt! Boken går att använda som referens i viss mån men det blir lixom aldrig nån "cigarr". Mitt betyg blir en ifrågasatt 2'a av 5 möjliga (bokstöd eller vad är skalan i?). 2'an kan bli mer säker och rent av 2+ () om det visar sig att CD-rom'n är värdefull.



// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)


Edit: Lägger till att detta är en minirecension dvs jag har inte läst bocken 3 gånger i rad...

Edited by - EngelholmAudio on 2004/05/07 09:46:14
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000