HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Opera Reference CD2.2.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

donald
Member

147 Posts

Posted - 2004/04/24 :  09:35:45  Show Profile Send donald a Private Message
Efter 3 veckors inkörningsperiod tänkte jag göra en liten bedömning av den här trevliga spelaren.På baksidan står det High end cd-player Made in China jag log lite när jag läste det.Men banne mej,dom har ju rätt.Den här apparaten spelar skjortan av allt jag har testat tidigare.Det har varit Sony,Copland,Vincent med priser över 20.000kr.Sen är den fantastikt snygg också med körsbärsträd på toppen och den lilla metallfjärren.

donald

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2004/04/24 :  09:55:18  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Är lite sugen på den själv.
Kan du utveckla lyssningsintrycken lite
Bilder
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/04/24 :  13:29:54  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Du skulle bli chockad om du visste hur mycket sk High end OEM tillverkas i Kina.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/24 :  13:38:44  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Mycket intressant , jag var på god väg att själv köpa en men fick rådet(från kina) att satsa på en annan som troligen skulle passa in i anläggningen och musiksmaken bättre.

Bara inte denna låter för bra, finns ju risk att man ångrar sig senare..



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

SubZer0
Member

132 Posts

Posted - 2004/04/24 :  14:22:43  Show Profile Send SubZer0 a Private Message
Är den ballanserad, inbyggt försteg?
Och så lite smaskiga bilder vill ha ;-)
Go to Top of Page

donald
Member

147 Posts

Posted - 2004/04/24 :  16:21:20  Show Profile Send donald a Private Message
Det finns balancerad utgång på den ,men jag har inte testat den ännu.Det sitter rör i vanliga utgången,det gör det inte på den balanserade.Men naturligtvis ska jag testa balanserad drift också.Jag är dålig på alla dessa hi-fi termer för att beskriva ljudet.Jag kan säga att den spelar helt neutralt och fantastiskt musikaliskt.Basen är avgrundsdjup.Hela min gamla cd-samling har fått nytt liv.Tyvärr ingen kamera.För bilder kan ni gå in på www.artsound.dk där jag för övrigt köpte den

donald
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/04/24 :  16:39:56  Show Profile Send Aton a Private Message
Vad gav du för den?
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/04/25 :  21:11:45  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Det låter lovande, är själv i tankarna att köpa en sådan så fort jag fått min spelare såld. Jag tror Artsound tar 13500dk vilket = 16200sek (tror jag)

Här finns bilder: http://www.operaudio.com/Html/Opera-Products-cd2.2.htm

OOPS satte fel pris och såg att de har en demo för 9000dk X 1.2 = SEK

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2004/04/25 21:18:34
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/25 :  21:13:54  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
De ska gå att få hem från kina för runt 10-12 000:-, beroende lite på. Opera blev hastigt och lustigt prishöjda 40% sedan det upptäcktes att det privatimporterades. Säkert påtryckning av skandinaviska importörer.

Den man köper av Cattylink är den med svart metall toppen, den är av någon anledning 200 euro dyrare än trätoppen vad jag såg i en Tysk prislista samt enligt kina säljaren ska den med svart topp även låta bättre.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/04/25 21:19:54
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/05/13 :  10:58:29  Show Profile Send nurfen a Private Message
Vilka specifika modeller är det du jämför med?

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

donald
Member

147 Posts

Posted - 2004/05/13 :  20:49:22  Show Profile Send donald a Private Message
min förra cd-spelare var en sony scd-777es,det var den toppmatade modellen vikt 25kg.Den kostade ny 30.000kr.Coplandspelaren var cda-822. Vincent hette cd-s6.Den nya opera cden spelar så befriande naturligt att man kan enbart ägna sig åt musiken.Dom andra har ingen chans.Jag förstår inte hur kineserna kan bygga en sån här underbar musikförmedlare.Maila artsound för pris,själv fick jag ett kanonpris.

donald
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000