HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nitin Shawney
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rosbacke
Member

301 Posts

Posted - 2004/05/03 :  19:46:16  Show Profile  Visit rosbacke's Homepage Send rosbacke a Private Message
Tänkte slå ett slag för en platta jag har lyssnat rätt mycket på den sista tiden, Nitin Shawney:s 'Beyond Skin'

Tröttnat på TOP 50 och veckans artist som lät som förra veckan och vill testa något nytt? Experimentera lite? Kan kanske vara något.

Kan inte klassa honom själv, har sett etiketter så som 'World musik', 'underground' e.t.c. Vet bara att jag tycker skivan är bra. Rätt så lugn musik, en hel del inslag av indiska instrument men med en distinkt västerlänsk tappning av musiken. Svårbeskrivlig.

Vill ni se mer så googlade jag fram den här länken:

http://www.reviewcentre.com/reviews43671.html

Några kommentarer?

--- Mikael R

Hellre ett välljudande skatbo än en förgylld tegelsten.

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2004/05/04 :  17:43:14  Show Profile Send pegul a Private Message
Svårt att klassificera Nitin Sawnhey. "World-music-electronica-ambient-pop" kanske? Äh, jag ger mig.

Även skivan efter, "Prophesy", är bra.

Köpte hans senaste, "Human", för ett tag sedan. Håller dock inte samma klass som de två innan. Lite trist faktiskt. Synd.

Mvh
/pegul


Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000