HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Musik från High end 2004
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2004/05/03 :  14:25:58  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
På High End mässan i stockholm i år visades en film med någon slags performance show. Den innehöll mycket trummor och folk utklädda i blå masker. Jag tror det var JM Labs som demonstrerades.

Är det någon som känner till vad denna grupp heter?

//Mvh. Daniel

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/03 :  14:32:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Den du tänker på ÄR "Blue Man group" och DVDn tror jag heter "The Cpmplex", tyvärr är den Europeiska releasen framflyttad. Skulle ha varit 5/5, men är flyttad en månad eller två.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/05/03 :  14:32:25  Show Profile Send Ayn a Private Message
Blue Man Group. DVD:n heter "The Complex Rock Tour" om jag inte minns fel, och är konsertmotsvarigheten till deras skiva "The Complex".

http://www.blueman.com/

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/05/03 :  14:33:51  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ack, slagen med 5 sekunder! Damn you Zalve

För övrigt var den demon den bästa jag var på på hela mässan. Både Blue Man Group och Peter Gabriel lät heltrevligt med Audionet/JMLab-prylar!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/03 :  14:54:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Björn Wiman körde även denna på KRELL och SonusFaber i sitt demorum.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2004/05/03 :  15:14:22  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Oj, det gick snabbt!
Man får tacka så mycket.

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/05/03 :  15:31:15  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Fanns ju på cdon, blir till att slänga med den nästa gång man bestället då. Fast risken är väl att det lät "snäppet" bättre på mässan än hemma i sitt eget rum...

www.linnforum.se
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/05/03 :  16:08:58  Show Profile Send Ayn a Private Message
Har lyssnat en hel del på Blue Man Group sen mässan. The Complex som helhet är inte lika bra som föregångaren Audio tycker jag. Även om inledningslåten "Above" (den som de körde på mässan i JMLab-rummet) är fruktat fet
Bägge är iaf värda ett köp!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/05/04 :  11:10:45  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Okej Ayn, kanske är det så att den också gör sig bäst när man ser artisterna på scenen som då var fallet. Audio hade ju några år på nacken så den borde man kunna hitta till lägre pris. Slår till på den istället i så fall. Tackar för den informationen.

www.linnforum.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000