HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Diana Krall's och Norah Jones gener mixade!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/24 :  14:12:46  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Jag misstänker att artisten i fråga, Katie Melua, blir sur som 2 veckor gammal möjlk men jag måste tillstå att att Katie är en trevlig blandning av Krall och Jones. Lite mer sväng och fart till och med.



En länk till Amazon är på sin plats...

Ljudligt är det hela OK på ett sånt sätt man man utan att bli störd kan lyssna igenom hela skivan.


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio

knas
Starting Member

47 Posts

Posted - 2004/05/02 :  21:57:37  Show Profile Send knas a Private Message
Jag tackar för tipset. Hennes röst är tämligen späd, lite lik Nelly Furtados men inte alls lika gäll. Instämmer med de observationer du gjort.
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/05/02 :  22:07:24  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Det är lite intressant då Norah Jones blandat genres i sin musik

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/05/03 :  09:37:05  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Efter ett antal lyssningar till så växer Katie sig starkare! Hennes skiva har en röd tråd men är på inget sätt en upprepning av samma låt i 12 olika spår! Bra!

Jag börjar tycka om texterna. Bättre än de två andra kvinnorna jag tidigare relaterat till. Texterna är ärligare och mer rakt på.
Blues/swing-spåret nr 4 är riktigt trevlig, går i G (tror jag) och är rätt enkelt att spela med i (på gitarr då...).

Min kompis tyckte "Betty Boop-röst"... Jag håller inte med, men kan förstå vad han menar!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/05/03 :  10:01:26  Show Profile Send Mattias a Private Message

Spännande. Detta skall undersökas

Mvh Mattias
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/03 :  10:51:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag har beställt den, Mattias

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/04 :  18:25:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Fick hem skivan idag... och jag tycker att det känns som en demoinspening från vem som helst.

Hoppas den växer med antal lyssningar, annars kommer den att hamna bland dom skivorna som man glömmer bort att man har.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/05/04 :  18:38:49  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Aj aj aj då! Jag kanske borde betala cd'n om du inte tycker om den!

Musik är alltid svårt att rekommendera...Ibland är man mottaglig för en typ av musik medan man ibland låter musiken rinna av likt vatten på en gås.


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/04 :  18:43:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag skulle nog dra en parallell mot Eva Cassiy än Diana Krall.
Dock lite mer fartigt än Cassidy fast utan hennes känsliga röst.

Återkommer när den har fått mer lyssningar.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2004/05/04 :  19:33:57  Show Profile Send dali a Private Message
*HOST*ladda hem mp3:or innan nästa köp*HOST*


--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/04 :  20:12:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nomalt brukar jag provlyssna innan jag köper, men detta kändes som ett helt rätt köp, vem vet det kanske inte blir så dåligt i slutet.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/05/04 :  20:18:16  Show Profile Send dumbo a Private Message
Efter att ha lyssnat igenom 5-6 gånger får jag nog säga att de flesta låtarna känns rätt oengagerande. Lite "bakfyllemusik", typ, eller musik att ha på när man ska sova. Det är väl mest de lite snabbare spåren som känns som att man kan lyssna på lite fler gånger. Spår 2, 4, och 9. Inget som föll mig i smaken riktigt iaf. Så det blir nog inget köp för min del iaf.

Edit:
Jag får väl tillägga att jag tycker att skivan är "snygg". Vacker musik. Men, som sagt, inget som väcker några känslor i mig.

Edited by - dumbo on 2004/05/04 20:22:26
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000