HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Mitt första köp på ebay...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/05/02 :  16:16:53  Show Profile Send pesa a Private Message
Har just genomfört min första auktion på ebay och vann...

Det blev 66 st vinylskivor (gott & blandat) för $20... Återstår att se vad dom är i för skick...och om dom kommer...

Detroit, Michigan

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2004/05/02 :  16:55:38  Show Profile Send Fyhr a Private Message
grattis!
skriv gärna hur det gick sen, är smått sugen på att leta grejjer där också, finns nog ett par riktiga klipp
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/05/02 :  19:38:25  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
vann? Ja då får man säga grattis!

Du får fixa ett bildrepotage om detta paket!

Mvh; Daniel

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2004/05/03 :  00:45:58  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Hi Pesa, det var länge sedan... verkar som du har tur nuförtiden...
först den fantastiska samlingen du fick av arbetskamraten ...
och nu detta med ebay !
Beträffande ebay har jag en fråga. skulle ett köp av mig, från sverige vara lika smärtfritt och okomplicerat som ett köp som görs av dig som sitter nära gröten i amerika ??? Tacksam för svar
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/05/03 :  03:53:39  Show Profile Send pesa a Private Message
När (om) lådan kommer så kommer bilder...

Vad gäller ebay så är jag som sagt amatör i sammanhanget men jag har hunnit läsa en del annonser i alla fall. Det är inte alla säljare som vill skicka internationellt men om man hittar ngn som vill göra det så bör det inte vara några problem och handla (lägg på tull och moms dock).

Vid tyngre prylar kan också frakten bli mastig men man kan kolla på UPS, Fedex etc.'s hemsidor för att göra en uppskattning innan man hoppar in i budgivningen. I mitt fall t.ex. så kostar frakt av vinylskivorna fråm Las Vegas till Detroit uppskattningsvis $25-30 (säljare skall bekräfta vad det blir inom kort)...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/05/09 :  23:08:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Skall bli kul att se vad det var du "ropade" hem.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/05/22 :  14:33:51  Show Profile Send pesa a Private Message
Så kom då lådan fram (från Las Vegas som det visade sig). Välpackat var det i alla fall...





Ett gäng skivor var det. Jag drog rejält på smilbanden då jag tittade igenom de första alstren. Bl.a tre "fitness"-skivor hade hittat till Detroit (se upp, Susanne Lanefeldt, "Kniiiiiiiip"...)



Mycket äldre Country & Western var det också. Ännu så länge inga direkta guldkorn som jag känner igen. Det kan ju förstås ändras när man lyssnar igenom dom...


Nu kom det några intressanta skivor. En skiva med Sammy Davis Jr (stå-upp-komik), en "best-of" med Hank Williams och en intervju-skiva med familjen Kennedy. Den sistnämnda skall jag faktiskt kolla lite närmare. Den borde gå att sälja separat på på ebay igen med tanke på hur tokiga amerikanarna är i Kennedy-klanen...



Dagens största garv kom i form av Leif Garrett. Aldrig hört namnet förut men en amerikan som heter Leif kan ju inte vara fel och i den 70-tals-stassen måste det vara en vinnare... Skivan som man knappt ser vad det är (längst upp till vänster) är Johnny Cash at San Quentin, en legendarisk spelning som jag blev mycket glad att se här då jag inte hade den tidigare...



Här kom en av dagens höjdare. En demonstrations-skiva för STEREO. Kan det ha varit en audiofil som har köpt denna en gång i tiden månne...?



Mer Country... Vad sägs om "Sixteen Tons"...en höjdare...



Vi avslutar med bl.a. Roy Orbison och Dolly Parton...



Sammanfattningsvis några få guldkorn och en hel del okänt. Vi för väl se vad genomlyssningen kan ge. En sak jag lärt mig inför framtida ebay-auktioner är att kolla den kompletta listan av skivor så långt det går innan man börjar bjuda...Det finns så otroligt mycket till salu så man kan gott spara sig till de rätta tillfällena...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2004/05/22 :  15:59:47  Show Profile Send dajz a Private Message
Nancy Sinatra är ju inte fy skam det heller...
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2004/05/22 :  16:31:48  Show Profile Send iffe a Private Message
Oj, Tennessee Ernie Ford såg inte ut som jag förväntade mig efter att bara hört rösten
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/05/22 :  19:12:13  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Jag ger 100 spänn för Leif Garrets skjorta (Fjärde bilden nedifrån i mitten)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000