HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Uppgradera gammal Musical Fidelity CD?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2004/05/02 :  14:10:43  Show Profile Send Leffler a Private Message
Det gäller en Musical Fidelity CDT, deras första CD ('87, '88?) såvitt jag förstår. Nu brukar jag ägna mig åt gitarrförstärkare, så jag har ingen större koll på vad man kan göra med en CD. Den är toppmatad, och har två rör (ecc88) till en gnutta signalförstärkning föreställer jag mig. Så vad kan man göra? Och var hittar man förresten scheman på sådant här?




Lämpligt objekt?

Edited by - Leffler on 2004/05/03 12:50:25

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2004/05/03 :  13:44:51  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Ser väl vettigt ut från början. Vet inte vad som sitter i kanske du kan fråga på diyaudio.com efter ett schema, fick hjälp rätt snabbt.
Min enda åsikt genom att bara titta på den är hoppas det inte ligger några analoga signalledare bland alla sladdar till drivverket.

Hjelm
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2004/05/03 :  14:48:24  Show Profile Send freann a Private Message
Ett rörbyta kanske inte skulle skada! Häftigt med en så gammal spelare med rör..!
Go to Top of Page

Janders
Member

113 Posts

Posted - 2004/05/03 :  16:10:29  Show Profile Send Janders a Private Message
Lite nya kondingar i nätdel respektive utgångssteg brukar aldrig vara fel i en så gammal maskin
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2004/05/03 :  17:35:45  Show Profile Send Leffler a Private Message
Tack för tipset om diy-forumet! Jag har undrat över hur sjutton man får tag i schema till en sådan här grej... Kabeldragningen hade jag inte tänkt så mycket på, förutom att jag finner det lite märkligt att bunta ihop några meter kabel inuti en apparat på det där sättet...

Vad tror ni om att byta DA? Skulle det kunna gå att byta transporten? Behövs det månne mer kapacitans till rörsteget? Jag bara spånar...
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2004/05/04 :  09:16:36  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Populärt just nu verkar vara att bygga med en icke översamplad ren 16 bit omvandlare, TDA1543 TDA1541 i olika konfigurationer. Har inte hört någon sådan men vissa är lyriska medan andra förkastar det totalt.

Allmänt kan du bygga ny spänningsförsörjning till de olika delarna avkoppla bättre osv. men det är svårt utan Schema.

Hjelm
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2004/05/04 :  13:13:07  Show Profile Send Leffler a Private Message
Det känns som att allt är svårt utan schema och specifikationer på vad jag har. Jag får väl ta och mejla M.F., de kanske är snälla?
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2004/05/04 :  13:25:37  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Värt ett försök i alla fall. Det borde gå lättare med apparater som de inte har i produktion längre.

Hjelm
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2004/05/04 :  23:39:37  Show Profile Send Leffler a Private Message
Inte en mejladress så långt ögat når på hemsidan...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000