Det gäller en Musical Fidelity CDT, deras första CD ('87, '88?) såvitt jag förstår. Nu brukar jag ägna mig åt gitarrförstärkare, så jag har ingen större koll på vad man kan göra med en CD. Den är toppmatad, och har två rör (ecc88) till en gnutta signalförstärkning föreställer jag mig. Så vad kan man göra? Och var hittar man förresten scheman på sådant här?
Ser väl vettigt ut från början. Vet inte vad som sitter i kanske du kan fråga på diyaudio.com efter ett schema, fick hjälp rätt snabbt. Min enda åsikt genom att bara titta på den är hoppas det inte ligger några analoga signalledare bland alla sladdar till drivverket.
Tack för tipset om diy-forumet! Jag har undrat över hur sjutton man får tag i schema till en sådan här grej... Kabeldragningen hade jag inte tänkt så mycket på, förutom att jag finner det lite märkligt att bunta ihop några meter kabel inuti en apparat på det där sättet...
Vad tror ni om att byta DA? Skulle det kunna gå att byta transporten? Behövs det månne mer kapacitans till rörsteget? Jag bara spånar...
Populärt just nu verkar vara att bygga med en icke översamplad ren 16 bit omvandlare, TDA1543 TDA1541 i olika konfigurationer. Har inte hört någon sådan men vissa är lyriska medan andra förkastar det totalt.
Allmänt kan du bygga ny spänningsförsörjning till de olika delarna avkoppla bättre osv. men det är svårt utan Schema.