Author |
Topic |
|
sker
Member
488 Posts |
Posted - 2004/05/01 : 12:38:33
|
Hej på er. Jag undrar om det är någon här på forumet som har några erfarenheter vad det gäller Transparent Cables Power Link Super (den 5-6 år gamla modellen med tre st "lådor" istället för en "låda" som finns på den nya modellen) Säkert en svår fråga att svara på men tror ni denna nätkabel kan tänkas vara värd 1500kr (nypris ca 4000kr) eller tror ni att utvecklingen går så pass mycket framåt vad det gäller kablar att det i dagens läge finns nätkablar som kostar nya 1500kr och kan tänkas vara bättre än äldre kablar (i detta fall då 5-6år) som kostat minst det dubbla. Vad jag själv upplevd när det gäller äldre dyrare produkter ställt mot nya billigare är att man kan få mycket bra begagnade grejer för lite pengar trots att de har ett par år på nacken. När det kommer till kablar och just nätkablar så har jag ingen uppfattning om hur äldre produkter förhåller sig till nya. Så det skulle vara kul om någon hade några erfarenheter av denna kabel eller hade någon uppfattning om det jag nämnde om gamla/nya produkter. MVH |
Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/05/01 : 12:48:50
|
sladd borde nog sitta inne med ganska bra info och erfarenhet om dessa... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
Woland
Member
143 Posts |
Posted - 2004/05/01 : 22:58:51
|
"SKER"
Tror du på tomten också. Glöm det med Transparent.Skaffa en vanlig sladd från vilken elaffär som helst. Äe du orolig över kvaliten på din ström så skaffa en UPS som skyddar mot alla nio elstörningarna Den fungerar så att din anläggning altid drar ström från batteri. Alltså har du en ren sinusström hela tiden.
Mvh
Onödiga kommentarer i sammanhanget då de både går emot "god stämning" samt faller under "påhopp på märke". pesa moderator, HiFiForum.nu |
Edited by - pesa on 2004/05/02 08:26:32 |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2004/05/01 : 23:05:45
|
Woland> Sker råkar vara seriös i sin frågeställning, så varför inte ge honom ett någorlunda seriöst svar. |
kabelskitsnackare
|
|
|
Woland
Member
143 Posts |
Posted - 2004/05/01 : 23:10:04
|
Mitt svar är i allra högsta grad seriöst. Vill att du pekar vad som skulle vara oseriöst i mitt svar.
Vad som är oseriöst är Transparent Cables.
Mvh
Återigen, "påhopp på märke". pesa, moderator HiFiForum.nu |
Edited by - pesa on 2004/05/02 08:28:16 |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2004/05/01 : 23:18:12
|
quote: Vad som är oseriöst är Transparent Cables.
Behöver jag säga mer.. |
kabelskitsnackare
|
|
|
palm
Member
371 Posts |
Posted - 2004/05/02 : 02:52:40
|
Håller med dig sampix antar att det är min kabel som diskuteras är jag oseriös då som försöker sälja en transparent???? kan ju skriva vad jag upplevt med dessa kablar, har bytt på alla mina enheter samtidigt från supra Lorad och en egentillvärkad JPC kabel. Måste säga att jag upplevt en del skillnader som bättre dynamik och mer luftighet i ljudet men det är ju vad jag upplevt som sagt säljer bara en st då jag går från monoblock till stereosteg.
|
Palm |
|
|
palm
Member
371 Posts |
Posted - 2004/05/02 : 03:02:29
|
tråkigt att alltid dom som inte hör ljudförbättringar angående kabar måste tala om det för oss som hör skillnad blir det mer tillfredställande att lyssna på musik när jag byter kablar så KÖPER JAG LÄGET!!! sen är det upp till var och en att bedömma om ljudförbättringen är värd pengarna
|
Palm |
|
|
sker
Member
488 Posts |
Posted - 2004/05/02 : 08:31:01
|
>Woland, såg inte att jag skrev något om huruvida nätkablar har inverkan på ljudet eller ej i min text, den frågeställningen har jag förlänge sedan gått i från då jag med olika nätkablar fått det bevisat att nätkablar kan ha stor inverkan på ljudet. >Sampix, du behöver inte säga något mer. Antar att det hade blivit ett "gäsp" eller kanske ett "pust" >Palm, ja det är din kabel som diskuteras inget oseriöst över detta, verkar vara en mycket seriös kabel MVH |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2004/05/02 : 08:46:10
|
Palm> Som jag har förstått det så säljer du en bra kabel till ett bra pris
quote: Antar att det hade blivit ett "gäsp" eller kanske ett "pust"
Sker> Något i den stilen ja Jag har redan skrivit om kabeln på ett annat forum, så jag behöver väl inte skriva detta här också väl? 3 lådor för mindre än priset av 1 låda, bara att slå till
|
kabelskitsnackare
|
|
|
qsecofr
Member
615 Posts |
Posted - 2004/05/02 : 12:55:44
|
hmmm, nu är ni lite väl hispiga, han påpekade bara att vill man förbättra stömmen så är inte direkt en passiv kabel det mest effektiva.
|
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/05/02 : 13:11:00
|
quote: Den fungerar så att din anläggning altid drar ström från batteri. Alltså har du en ren sinusström hela tiden.
Måste vara ett väldigt speciellt batteri du menar som lämnar växelspänning. |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
sker
Member
488 Posts |
Posted - 2004/05/02 : 15:14:35
|
>qsecofr Om man fäler en sådan kommentar som Woland gjorde får man väl räkna med lite mothugg. Om man uttalar sig så generaliserande om att en passiv kabel inte är det mest effektiva för att förbättra strömmen så borde man väl också ta med lyssningsintryck på kabeln i fråga, annars ger inte jag mycket för sådana generaliseringar. >CC Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter MVH |
|
|
|
Topic |
|