HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Nytt gruppköp HFLS-1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/04/22 :  16:23:19  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
De är bra priser du presenterar Maxmartin
Även jag skulle kunna tänka mig vara med i detta
fast jag är splittrad =(

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/04/22 :  16:57:51  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Är inte helt ointresserad, men jag har många ideer just nu !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/04/22 :  19:15:36  Show Profile Send patst577 a Private Message
vad sägs om deadlinen två veckor? tors 6 maj?

Då ser vi hur många intresserade vi har och var vi skall vända oss?

Ta kontakt med en vän så vi kan få ihop 50 uppsättningar... då får vi ett mycket bra pris

/Patrik
Go to Top of Page

stef
Member

241 Posts

Posted - 2004/04/22 :  19:23:39  Show Profile  Visit stef's Homepage Send stef a Private Message
Ska vi inte avvakta lite och ser hur många som anmäler sig, vi kanska kan komma upp till 50! Eller är det nån som har brottom?

Mvh

| Hemsidan |
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/04/22 :  19:26:11  Show Profile Send patst577 a Private Message
Just nu har vi intresse från:
Mig
Durand
Stef
Ludde
Rosbacke
Arlaharen
Amatören
Mikael 1979
Reeltoreel

Det är 9.. alltså nästan 2500 från Hifikit...

Ni som har visat intresse har självfallet inte bundit er till något utan fram till vi har ett klart pris får alla hoppa av!

Lura med lite vänner så vi kommer upp till 50 kit!

/Patrik

Edited by - patst577 on 2004/04/22 19:34:49
Go to Top of Page

rosbacke
Member

301 Posts

Posted - 2004/04/22 :  19:44:32  Show Profile  Visit rosbacke's Homepage Send rosbacke a Private Message
Med 2500:- ifrån Hifi-kit tycker jag att det är värt den extra säkerheten att slippa bråka om tull, moms, valuta eller reklamationer till utlandet. Nu är jag osäker på vad Hollandvarianten skulle ge i vinst men om det är mindre än 20-25% är det tveksamt om det är värt det. Sen att ha en sjysst elementaffär i stan att gå till är nästan värt lite sponsring.
Så om det är samma kvalité på komponenterna tycker jag att vi raggar ihop 10 pers för hifi-kits erbjudande.

--- Mikael R

Hellre ett välljudande skatbo än en förgylld tegelsten.
Go to Top of Page

Anters
Member

60 Posts

Posted - 2004/04/22 :  20:05:22  Show Profile Send Anters a Private Message
jag kan nog också tänka mig att köpa ett kit.......

MVH

/Anders.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/22 :  21:38:46  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Bra Anders! Jag har redan pratat med Malkolm men han har väl inte hunnit prata med dig.

Ni kan skicka in alla beställningar var och en till hifikit så samlar sig dom där men då blir frakten 139,- per person eftersom Hifikit skickar ett paket till varje person.

Väljer någon att "ta hand" om hela ordern, 10 eller 50 par så skickar vi hem det till "kontaktpersonen" som i hollands-köpet. Då kasnke det hamnar på 500kr eller åt det hållet för hela paketet. Dock så får ju kontakten skicka det en gång till så undra om det inte lönar sig att ni lägger er på lista så skickar vi när vi fått in 10 eller 50. Vi får se vilken takt det går i.

Jag tar gärna emot ordrar till Pm... Jag meddelar med jämna mellanrum hur många vi är uppe i, låter det bra? Jag tar sen och skickar hela orderlistan till Hifikit och ni har grejorna ca 2 dagar senare.. Låter det bra?

mvh Johan

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/04/22 :  23:33:56  Show Profile Send patst577 a Private Message
Det är en jättebra lösning så länge alla är med på att köpa från Hifi-kit... Är alla det?

/Patrik
Go to Top of Page

rosbacke
Member

301 Posts

Posted - 2004/04/23 :  00:52:54  Show Profile  Visit rosbacke's Homepage Send rosbacke a Private Message
Jag tycker upplägget verkar vettigt. Men i alla fall jag bor i Stockholm. För mig skulle det vara betydligt enklare att promenera iväg till butiken och hämta paketet.

--- Mikael R

Hellre ett välljudande skatbo än en förgylld tegelsten.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/23 :  02:18:42  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Det kan du väl göra när det är dags.

Skall vi sätta nånsorts "deadline"? Bara en person som hört av sig och vill ha HFLS-1 änsålänge...

Mvh Johan

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

24
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/04/23 :  11:21:56  Show Profile Send 24 a Private Message
Tjena.

Har hängt här på forumet ett tag, men reggade mig nu.
Är också intresserad av att köpa detta "kit". Har PM:at MaxMartin nu. Gör det ni också så får vi ett bra pris.

Angående deadline, så har jag inte bråttom. Hellre vänta lite och få ett bättre pris.

mvh Jonas
Go to Top of Page

Arlaharen
Starting Member

42 Posts

Posted - 2004/04/23 :  12:47:16  Show Profile  Visit Arlaharen's Homepage Send Arlaharen a Private Message
För min del spelar det inte så stor roll varifrån man beställer så länge priset är bra. Eftersom jag inte kan börja bygga nu på stubben så gör det inget om vi sätter deadline om några veckor.

>>patst577
Jag bor också i Linköping så det kanske går att samordna en Lkpg-beställning (även om det är från Hifi-kit). Håller till vid Vallaplan så det är nära till Ryd. (Mina misstankar om bostadsadress går ditåt med tanke på ditt nick)

Mina saker som låter... http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35520
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/04/23 :  13:12:24  Show Profile Send patst577 a Private Message
Deadline om 2-3 veckor? Ju längre vi väntar destå fler borde kunna haka på.. jag kommer nog inte kunna göra nått innan sommaren ändå så...

JAGA FLER SOM KAN VARA MED!

Arlaharen -> Jag tycker att det låter bra. Även om jag nu bor i skägget . Stef var ju oxå intresserad, han bor oxå här i Lkpng.

/Patrik
Go to Top of Page

Kari
Member

90 Posts

Posted - 2004/04/23 :  16:57:07  Show Profile  Visit Kari's Homepage Send Kari a Private Message
För 2000:- e jag med.

/Kari
Go to Top of Page

rosbacke
Member

301 Posts

Posted - 2004/04/23 :  17:31:09  Show Profile  Visit rosbacke's Homepage Send rosbacke a Private Message
Ok. Jag har anmält intresse via PM. Vad det gäller deadline så en rimlig tid är väl 1-2 veckor. Tveksamt om vi får ihop 50 tills dess så jag antar att man bör vara beredd på 2496:- om man vill vara med.

--- Mikael R

Hellre ett välljudande skatbo än en förgylld tegelsten.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/23 :  17:48:28  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Vi sätter första deadline till ondagen den 28 april.

Detta för att dom som redan beställt inte ska få vänta i evigheter. Vad vi kommer upp får vi se då.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

stef
Member

241 Posts

Posted - 2004/04/24 :  00:49:03  Show Profile  Visit stef's Homepage Send stef a Private Message
Jag håller till i ryd men det blir nog ingen beställning just nu :(. Avvaktar väl till nästa..

Mvh Stefan
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/24 :  03:29:31  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Vi får se hur det går då. Blir troligast att vi kör på 10 par denna gången och sen sätter vi en ny deadline lite längre fram.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2004/04/24 12:12:44
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/24 :  11:14:20  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
MaxMartin:
Ett inlägg vid 03:30 en lördagsmorgon där du tycker att medlemmarna på HifiForum.nu "bara snackar" (underförstått - "och inte köper") är inte den typ av attityd vi vill ha. Att bestäma sig för att köpa eller inte köpa kan ta en vecka - det handlar ändå om tusenlappar.

Att inte få credits för nått man lägger ner energi och jobbar för är tungt. Jag vet. Det blir emellertid INTE bättre av att du hackar på medlemmarna.


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/04/24 :  11:33:26  Show Profile Send patst577 a Private Message
Det är mycket pengar... Det gäller att bestämma sig coh är deadlinen onsdag måste du ju inte ha svar innan dess?

/Patrik
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/04/24 :  12:13:32  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Jag skrev att till och med jag skulle vara intresserad av att köpa
om priset var bra med att jag var splittrad

i mitt fall så innebär det att jag kanske skulle bygga
en hfls-1 eller basmodulen eller att jag inte bygger något av de och nöjer mig med att köpa nån form av substeg eller slutsteg istället

Och som det ser ut nu verkar det mera troligt att jag väljer substeg eller slusteg
det här blir nog för dyrt och basmodulen kommer nog inte se så bra ut =(

Vi får se men jag har aldrig skrivit att jag skulle köpa hfls-1 komponenter ...
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/24 :  12:13:43  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Ok då, ursäkta om jag verkade jäktig.

Sluta hacka på mig!!!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1782 Posts

Posted - 2004/04/24 :  22:34:37  Show Profile Send Amatören a Private Message
Max Martin, all heder åt dig som tagit detta initiativ!

Jag är intresserad men just nu har jag ett antal projekt att avsluta.
(Är sugen på att prova detta med dipolbas, följer dessa trådar med stort intresse!)
Sätts deadlinen till slutet av Maj så är jag med, kanske t.o.m. på två par.

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/04/25 :  00:25:15  Show Profile Send patst577 a Private Message
Jag kan tänka mgi att skjuta på det några veckor.. kanske till mitten av maj?

Vad säger ni andra?

/Patrik
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000