Author |
Topic |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/04/19 : 12:25:00
|
Det var lite ont om diskutrymmer på knaak igår, så jag kollade lite va som fanns bland medlemmarnas foldrar, iväntan på att få tag i Meyer.
Jag hade väl en och annan misstanke om att hitta nån privat bild. Gissa om jag gjorde det...
NI som har ICKE Hifirelaterade saker skall få LITE tid på er att ta back-up på det som ni har där. SEN rensar jag.
Ett axplock av vad som finns. * Diverse semetserbilder * Counterstrike saker * Installationsfiler till program * Bilbilder * och flertalet mp3'or.
Denna sticky ligger högst en vecka. När den är bort har JAg rensat på knaak. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
Edited by - Zalve on 2004/04/25 12:37:16 |
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2004/04/20 : 12:27:49
|
Bra Zalve. Det är ju ett gissel att folk lägger upp bilder som inte har med hifi att göra vilket tar upp utrymme som är till för hifi. Mvh Kristofer |
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/04/20 : 20:07:32
|
Min folder kan du få rensa som den är. Jag har bara skit där... |
www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream |
|
|
Fostex
Member
406 Posts |
Posted - 2004/04/20 : 21:55:58
|
Låter bra.. har lagt upp lite såna otillåtna grejor.. men jag märkte att det inte gick att ta bort sen.. varför inte det?? var det pga att alla bilder blev raderade förut?? |
// David |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/04/20 : 22:21:13
|
Hej David!
Jo, det var för att förhindra fler missöden som vi tog bort rättigheterna för vanliga användare.
Mvh, Per |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Gordi
fd. Mikael_1979
1922 Posts |
Posted - 2004/04/20 : 22:28:25
|
Kan ni inte ge rättigheter till skaparen av filen "creator"
ps.jag la en fil utanför min mapp av misstag =( en konstig ritning =)
men annars har jag bara hifirelaterade bilder
//Micke |
|
|
Fostex
Member
406 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 08:36:56
|
Pac: okej.. det går inte att tillåta folk från vissa IP adresser att kunna ta bort filer därifrån? |
// David |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 13:00:34
|
Jag tycker att du kan ta bort alla enstaka filer som finns i huvudmappen eftersom det ju är tänkt att vi skall skapa en undermapp med vårt namn. Jag har två gånger gjort fel så jag har lite dubbletter i huvudmappen: prim...jpg (9-filer) och violon.....
Ta gärna bort dom!
Mvh, Sven |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 14:12:22
|
Pac: okej.. det går inte att tillåta folk från vissa IP adresser att kunna ta bort filer därifrån?
Jag är visserligen inte Pac, men jag tar mig friheten att svara ändå
Det faller på sin egen orimlighet att man skulle skapa specifika IP-masker för alla användare. Ytterst få använder sig såvitt jag vet av "konstanta" IP-adresser som inte ändrar sig med tiden, utan de flesta har olika IP-nummer varje gång de slår på datorn. Nu håller sig iofs dessa adresser inom samma serier, men varierar ändå tillräckligt mycket för att det skulle krävas rejält mycket administration för att få till något acceptabelt.
Om alla ska ha samma användarnamn är nog enda lösningen att bara några administratörer har möjlighet till att ta bort bilder och dylikt. En annan möjlighet vore att folk får individuella användarnamn, men då handlar det återigen om mycket administration. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 16:12:03
|
OM det är någon som har problem med hur det sköts idag, så får ni vända er till PAC & EPKPENG. Dom tar sen ev beslut tillsammans med Meyer om att ge andra användare mer rättigheter. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 23:27:59
|
Jag tycker det sköts PRIMA |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/04/26 : 19:08:20
|
Jag är jättenöjd med hur det sköts Jag skulle då inte fått upp några bilder om inte "knaak" el.dyl. fanns
Jag är mindre nöjd med hur jag har klantat mig de (få!!)gånger jag (själv) lyckats lägga in bilder.
En massa bilder har hamnat utanför "mace" foldern, nämligen CNV 00001.jpg --> CNV 00026.jpg. Det finns även en bild som inte skall vara i mace-foldern, nämligen London140903 023.jpg. Sedan finns detta, WS_FTP.LOG, som jag inte vet vad det är ??
Ni som vet o kan, gör det ni bör
Ett stort TACK till KNAAK'arna och de som hjälpt mig lägga in bilder !!
mace |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/04/26 : 19:37:34
|
WS_FTP.LOG är din log, på vad som har överförts. |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/04/26 : 19:46:35
|
Aha
Bäst att inte röra då
Tackar M
|
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
razor
Member
162 Posts |
Posted - 2004/04/27 : 09:26:52
|
Personligen tycker jag att det verkar farligt att ha en "öppen" ftp-server presenterad på en website. Det räcker med att fel person får nys om detta, så är servern snart fylld med warez till bristningsgränsen. |
|
|
|
Topic |
|