HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Icke HIFI-relaterade saker på knaak
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/19 :  12:25:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det var lite ont om diskutrymmer på knaak igår, så jag kollade lite va som fanns bland medlemmarnas foldrar, iväntan på att få tag i Meyer.

Jag hade väl en och annan misstanke om att hitta nån privat bild.
Gissa om jag gjorde det...

NI som har ICKE Hifirelaterade saker skall få LITE tid på er att ta back-up på det som ni har där. SEN rensar jag.

Ett axplock av vad som finns.
* Diverse semetserbilder
* Counterstrike saker
* Installationsfiler till program
* Bilbilder
* och flertalet mp3'or.

Denna sticky ligger högst en vecka. När den är bort har JAg rensat på knaak.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/04/25 12:37:16

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/04/20 :  12:27:49  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Bra Zalve. Det är ju ett gissel att folk lägger upp bilder som inte har med hifi att göra vilket tar upp utrymme som är till för hifi. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:07:32  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Min folder kan du få rensa som den är. Jag har bara skit där...

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2004/04/20 :  21:55:58  Show Profile Send Fostex a Private Message
Låter bra.. har lagt upp lite såna otillåtna grejor.. men jag märkte att det inte gick att ta bort sen.. varför inte det?? var det pga att alla bilder blev raderade förut??

// David
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/04/20 :  22:21:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej David!

Jo, det var för att förhindra fler missöden som vi tog bort rättigheterna för vanliga användare.

Mvh, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/04/20 :  22:28:25  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Kan ni inte ge rättigheter till skaparen av filen "creator"

ps.jag la en fil utanför min mapp av misstag =(
en konstig ritning =)

men annars har jag bara hifirelaterade bilder

//Micke
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2004/04/21 :  08:36:56  Show Profile Send Fostex a Private Message
Pac: okej.. det går inte att tillåta folk från vissa IP adresser att kunna ta bort filer därifrån?

// David
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/04/25 :  13:00:34  Show Profile Send eliot a Private Message
Jag tycker att du kan ta bort alla enstaka filer som finns i huvudmappen eftersom det ju är tänkt att vi skall skapa en undermapp med vårt namn. Jag har två gånger gjort fel så jag har lite dubbletter i huvudmappen: prim...jpg (9-filer) och violon.....

Ta gärna bort dom!

Mvh,
Sven

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/04/25 :  14:12:22  Show Profile Send Ayn a Private Message
Pac: okej.. det går inte att tillåta folk från vissa IP adresser att kunna ta bort filer därifrån?

Jag är visserligen inte Pac, men jag tar mig friheten att svara ändå

Det faller på sin egen orimlighet att man skulle skapa specifika IP-masker för alla användare. Ytterst få använder sig såvitt jag vet av "konstanta" IP-adresser som inte ändrar sig med tiden, utan de flesta har olika IP-nummer varje gång de slår på datorn. Nu håller sig iofs dessa adresser inom samma serier, men varierar ändå tillräckligt mycket för att det skulle krävas rejält mycket administration för att få till något acceptabelt.

Om alla ska ha samma användarnamn är nog enda lösningen att bara några administratörer har möjlighet till att ta bort bilder och dylikt. En annan möjlighet vore att folk får individuella användarnamn, men då handlar det återigen om mycket administration.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/25 :  16:12:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
OM det är någon som har problem med hur det sköts idag, så får ni vända er till PAC & EPKPENG.
Dom tar sen ev beslut tillsammans med Meyer om att ge andra användare mer rättigheter.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/04/25 :  23:27:59  Show Profile Send eliot a Private Message
Jag tycker det sköts PRIMA

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/04/26 :  19:08:20  Show Profile Send mace a Private Message
Jag är jättenöjd med hur det sköts Jag skulle då inte fått upp några bilder om inte "knaak" el.dyl. fanns

Jag är mindre nöjd med hur jag har klantat mig de (få!!)gånger jag (själv) lyckats lägga in bilder.

En massa bilder har hamnat utanför "mace" foldern, nämligen CNV 00001.jpg --> CNV 00026.jpg.
Det finns även en bild som inte skall vara i mace-foldern, nämligen London140903 023.jpg.
Sedan finns detta, WS_FTP.LOG, som jag inte vet vad det är ??

Ni som vet o kan, gör det ni bör

Ett stort TACK till KNAAK'arna och de som hjälpt mig lägga in bilder !!

mace

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/26 :  19:37:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
WS_FTP.LOG är din log, på vad som har överförts.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/04/26 :  19:46:35  Show Profile Send mace a Private Message
Aha

Bäst att inte röra då

Tackar
M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/04/27 :  09:26:52  Show Profile Send razor a Private Message
Personligen tycker jag att det verkar farligt att ha en "öppen" ftp-server presenterad på en website. Det räcker med att fel person får nys om detta, så är servern snart fylld med warez till bristningsgränsen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000