Author |
Topic |
|
Margaux
Member
679 Posts |
Posted - 2004/04/13 : 14:53:44
|
Arbetet med min DIY skivspelare går framåt långsamt men säkert.
Tallrik och lager (färdigköpta) har nu skickats stenhuggerifirman för att passas in i Finsk tillhuggen urgranit enligt mina önskemål.
Tallriken skall drivas med rem. Jag måste nu bestämma mig för vilken motor som skall driva tallriken eftersom denna skall sänkas ner i graniten.
En Clearaudio motor som kostar 450 Euro + trissa är snygg, säkert OK men dyr. Någon som har några bra alternativ? |
/Joachim ********** Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik. |
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2004/04/13 : 15:06:30
|
Du kan alltid ta o köpa dig en motor från www.rauna.com Den kanske inte är så cool som Clearaudio eller Teres motorer men den är betydligtbilligare ca 800:- om jag minns rätt.
Jag funderar på en borstlös 16 polig dc motor från Maxon (EC45 flat) Kostar ca 470+moms men då måste du även fixa en vettig motorstyrning till den.
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
Posted - 2004/04/13 : 15:11:25
|
Ta kontakt med den här firman, dom har en mycket fin likströmsmotor som bla används av Verdier.
Ritomex AB, BJURSÅS TEL 023-505 05
|
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2004/04/13 : 16:51:08
|
Pratade med dem. Letar ju också lämplig motor
Den varianten de har är en 24V Premotec CL40-3W Pris 495+moms Bubbel vet jag har lite kontakter på Premotecfronten så hör med honom. Skadar ju inte att jämföra lite priser
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6796 Posts |
Posted - 2004/04/14 : 22:23:38
|
Jag väntar fortfarande på priset på de motorer som vi har diskuterat Tobbe L men jag har en variant på motorn ovan 8,8v CL40-7W KANSKE kan jag ordna fler men priset blir då lägre (det är kanske då jag inte vill utnyttja en allt för bra kontakt allt för hårt). Men motorn som jag nämner har en annan längd på axeln och ett pris på 20€ så runt 250:- inkl moms blir det.
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
|
Topic |
|